Ogłoszenie nr 560437858-N-2021 z dnia 08.12.2021 r.
Kraków: Wykonanie robót budowlanych w zakresie budowy budynku mieszkalnego przy ul. Ludwisarzy 4 i 6 w Krakowie
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 569055-N-2020
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 540151448-N-2020
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510198451-N-2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie, Krajowy numer identyfikacyjny 35150530800000, ul. ul. Józefińska  14, 30-529  Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 12 6165482, 6165469, e-mail do@poczta.mops.krakow.pl, faks 126 165 428.
Adres strony internetowej (url): www.mops.krakow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót budowlanych w zakresie budowy budynku mieszkalnego przy ul. Ludwisarzy 4 i 6 w Krakowie
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
271.2.32.2020
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na budowie budynku mieszkalnego jednorodzinnego na działkach oznaczonych numerami ewidencyjnymi 338 i 339 obr. 33 Podgórze, położonych w Krakowie przy ul. Ludwisarzy 4 i 6. Uwaga: w dniu 8 czerwca 2020 roku zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na budowę – znak sprawy AU-01-5.6740.1.983.2020.JGA. 2. Zakres robót obejmuje między innymi: 1) roboty rozbiórkowe istniejących obiektów, 2) budowę budynku mieszkalnego jednorodzinnego wraz z instalacjami wewnętrznymi 3) zagospodarowanie terenu. 3. Szczegółowy zakres robót określają: 1) Projekt budowlany i wykonawczy, 2) Projekt aranżacji wnętrz, 3) Projekt zagospodarowania terenu, 4) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, 5) Przedmiary robót, 6) Zestawienie materiałów stanowiące załączniki numer 1, 1a, 1b, 2, 3, i 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

II.4) Główny kod CPV: 45210000-2
Dodatkowe kody CPV:
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Od dnia zawarcia umowy do dnia 26 listopada 2021
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: Wykonanie robót budowlanych w zakresie budowy budynku mieszkalnego przy ul. Ludwisarzy 4 i 6 w Krakowie
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 28/09/2020
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
irma Budowlana Maciej Sikora,  ,  os. Niwa 103a,  34-400,  Nowy Targ,  kraj/woj. małopolskie
IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 1169971.79 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE



SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
30/11/2021
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Zwiększenie zakresu rzeczowego i finansowego robót budowlanych w związku z koniecznościa wykonania robót dodatkowych.
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zwiększenie zakresu rzeczowego i finansowego robót budowlanych w związku z koniecznościa wykonania robót dodatkowych.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1) W trakcie prac ziemnych związanych z korytowaniem terenu pod podbudowę, stwierdzono , że fundamenty starego ogrodzenia od strony ul. Ludwisarzy, są zbyt nisko posadowione oraz w złym stanie technicznym. W związku z powyższym, aby zapewnić bezpieczeństwo w użytkowaniu budynku zachodzi konieczność rozbiórki starego ogrodzenia i wykonania nowego wraz z bramą wjazdową oraz furtką (ogrodzenie systemowe). Po wykonaniu pomiarów geodezyjnych na potrzeby wykonania mapy powykonawczej stwierdzono, że istniejące ogrodzenie z siatki stalowej od wschodniej strony przebiega niezgodnie z granicą posesji. Stare ogrodzenie należy zdemontować i wykonać nowe, w właściwie wyznaczonej granicy. 2) Wykonanie kanalizacji sieci teletechnicznej zgodnie z dokumentacją projektową wymaga ułożenia na terenie nieruchomości betonowych studzienek rewizyjnych, zakup i montaż studzienek nie zostały ujęty w przedmiarze robót. Należy wykonać instalację zgodnie z projektem. 3) W związku z zmianami dotyczącymi lokalizacji ścianek działowych na I i II piętrze budynku, zaszła konieczność zwiększenia ich ilość o około 12m2. 4) Celem prawidłowego odprowadzenia wody opadowej z daszku nad wejściem głównym do budynku, należy zamontować dodatkową rynnę oraz rurę spustową, którą należy podłączyć do kanalizacji deszczowej. Rozwiązanie to wyeliminuje rozmakanie gruntu przy wejściu do budynku oraz zapewni bezpieczeństwo mieszkańcom w okresie zimowym (zamarzanie wody przy wejściu). Dokumentacja projektowa nie przewidywała takiego rozwiązania. 5) Po wykonaniu prac związanych z utwardzeniem terenu pod kostkę brukową stwierdzono, że do wykonania prawidłowej niwelacji terenu należy użyć większej ilości ziemi, w stosunku do przewidzianej w przedmiarze. 6) Wentylację w budynku zapewnia zlokalizowana na dachu centrala wentylacji mechanicznej, do której doprowadzona jest instalacja ciepła technologicznego z kotłowni budynku, którego źródłem jest woda. Część tej instalacji, znajduje się na dachu budynku, zgodnie z projektem ma być podgrzewana kablem elektrycznym. Rozwiązanie takie jest zawodne, gdyż w przypadku braku zasilania budynku w energię elektryczną w okresie zimowym instalacja będzie zamarzać, co w konsekwencji prowadzi do poważnego uszkodzenia centrali. Zamawiający zdecydował o zmianie technologii dostarczania ciepła technologicznego do urządzenia wykorzystując do tego celu instalacje, której czynnikiem grzewczym jest glikol, ciecz, która w okresie zimowym nie zamarza. Zamiana technologii dostarczania ciepła do centrali podnosi koszt dla zamawiającego na etapie realizacji inwestycji, lecz zastosowanie takiego rozwiązania pozwoli w przyszłości na bezawaryjne użytkowanie centrali, jednocześnie obniży koszty w eksploatacji budynku oraz pozwoli uniknąć kosztownych napraw. 7) W trakcie wykonywania niwelacji terenu po zakończonych pracach brukarskich, przy wejściu głównym do budynku wzdłuż chodnika powstała skarpa, aby zwiększyć bezpieczeństwo dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich zdecydowano, po konsultacji z projektantem o zamontowaniu dodatkowej balustrady, która zabezpieczy obszar wejścia do budynku. Zamawiający zdecydował w konsultacji z inspektorem nadzoru o zamianie palisad betonowych na obrzeża betonowe. Zastosowane obrzeża betonowe będą pełnić tą samą funkcję, jednocześnie pozwolą obniżyć koszty inwestycji. Powyższe zmiany spowodują zwiększenie kosztów realizacji zadania o kwotę 85 351,23 zł brutto zgodnie załączonymi kosztorysami ofertowymi na roboty dodatkowe i zamienne. Zmiany zostały zaakceptowane przez projektanta i nadzór inwestorski. Konieczność wykonania wskazanych robót została ujawniona po rozpoczęciu realizacji inwestycji i w znacznej mierze nie była możliwa do przewidzenia, dotyczyła elementów do których nie było dostępu w czasie prac projektowych. Pozostała część prac związana jest z przyjętym kosztorysowym sposobem rozliczenia, tj. zapłatą wg rzeczywistej ilości prac potwierdzonych.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Kwota wynagrodzenia należnego wykonawcy po wprowadzeniu zmian w umowie 1 524 416,53zł brutto.
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych