Ogłoszenie nr 510532069-N-2020 z dnia 03.12.2020 r.
Gmina Przerośl: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Przerośl wraz z montażem zespołu prądotwórczego w SUW Przerośl” .

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 528455-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 540124879-N-2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Przerośl, Krajowy numer identyfikacyjny 79067091200000, ul. Rynek  2, 16-427  Przerośl, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. 875 691 019, e-mail ugmalgosia@op.pl, faks 875 691 019.
Adres strony internetowej (url): www.przerosl.eu
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Przerośl wraz z montażem zespołu prądotwórczego w SUW Przerośl” .
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
IN.271.1.2020
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe przygotowanie projektu, dostawa i montaż wraz z uruchomieniem przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Przerośl wraz z montażem zespołu prądotwórczego w SUW Przerośl. Zadanie realizowane będzie w systemie „zaprojektuj i wybuduj” w zakresie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków. Zakres zamówienia obejmuje m.in.: I. Budowę przydomowych oczyszczalni ścieków 1. Oczyszczalnia TYP I – 70 kpl. 2. Oczyszczalnia TYP II – 27 kpl. 3. Oczyszczalnia TYP III- 1 kpl. 4. Przepompownia ścieku oczyszczonego – 98 kpl. 5. Studnia chłonna – 98 kpl. 6. Żwir- 98 kpl. 7. Piasek- 49 kpl. 8. Studzienka rewizyjna- 98 kpl. 9. Materiały instalacyjne sanitarne- 98 kpl. 10. Materiały instalacyjne elektryczne- 98 kpl. 11. Montaż oczyszczalni- 98 kpl. II. Montaż zespołu prądotwórczego wraz z niezbędnymi instalacjami elektrycznymi na potrzeby SUW Przerośl 1. Roboty elektryczne (ST-1) – 1 kpl. 2. Roboty budowlane (ST-2) – 1 kpl. III. Koszty ogólne operacji 1. Dokumentacja projektowa – 98 kpl. 2. Inwentaryzacja geodezyjna – 98 kpl. 3. Montaż zespołu prądotwórczego wraz z niezbędnymi instalacjami elektrycznymi na potrzeby SUW Przerośl-roboty elektryczne(ST-1) opracowanie instrukcji współpracy zespołu prądotwórczego z siecią elektroenergetyczną – 1 kpl. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zakres zadań oraz ramowy sposób ich wykonania został szczegółowo określony w Programie Funkcjonalno-Użytkowym oraz w zakresie montażu zespołu prądotwórczego w dokumentacji technicznej i kosztorysie ofertowym, które stanowią integralną część niniejszej SIWZ. Projekt i jego wykonanie musi zapewnić miejsce poboru próbek ścieków surowych i oczyszczonych. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany ilości i lokalizacji oczyszczalni z uwagi na czynniki zewnętrzne np. rezygnację niektórych Użytkowników z oczyszczalni lub skrajne niekorzystne uwarunkowania gruntowe wynikające z badań geologicznych i oceny projektowej. Zaleca się aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w celu zapoznania się z miejscem realizacji robót oraz ich zakresem, a także zdobył na własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Wykonawca winien zgłosić w trakcie postępowania przetargowego, wszelkie zauważone błędy, pomyłki, rozbieżności pomiędzy przedmiarem, a dokumentacją projektową i wystąpić do Zamawiającego o rozstrzygnięcie. Przedmiot zamówienia w tym obejmuje również: - wykonanie dokumentacji geotechnicznej, - wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwoleń na wykonanie robót poprzez złożenie zgłoszeń wraz z wymaganymi załącznikami stosownie do art. 29 ust. 1 pkt. 3 oraz art. 30 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane z późn. zm. do Starosty Suwalskiego, - dokonanie zgłoszeń stosownie do art. 152 ust.1 ustawy z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.1396 ze zm.), uzyskać wszelkie zezwolenia, uzgodnienia oraz dopuszczenia niezbędne do realizacji i oddania inwestycji do użytkowania, w tym: - uzyskanie pozwoleń wodnoprawnych na wykonanie urządzeń wodnych w postaci oczyszczalni ścieków, wykonanie przyłącza do instalacji kanalizacji sanitarnej z budynków mieszkalnych, oczyszczalni ścieków sanitarnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz odbiornik ścieku oczyszczonego, - wykonanie kpl. zasilania elektrycznego PBOŚ, wraz z automatyką i sygnalizacją awarii, -dostawę, montaż i uruchomienie 98 szt. przydomowych oczyszczalni ścieków oraz pompowni ścieków o ile będzie to niezbędne do prawidłowej pracy oczyszczalni. Urządzenia oczyszczalni muszą spełniać wymagania normy PN- EN 12566-3:+A2:2013, być oznakowane znakiem CE oraz posiadać deklarację właściwości użytkowych wydaną zgodnie z rozporządzeniem nr 305/2011, - na kanale odprowadzającym ścieki do oczyszczalni bądź przepompowni w przypadku braku wywiewki kanalizacyjnej w budynku należy wykonać na zewnątrz budynku i wynieść powyżej otworów okiennych min. 1,0 m, - na kanale o głębokości ułożenia górnej ścianki mniej niż 1,0m należy wykonać dodatkowe docieplenie keramzytem w osłonie foliowej, - na kanale ścieków surowych należy wykonać studzienkę rewizyjną, - kanalizację odprowadzającą ścieki surowe należy wykonać z rur SN8, - przy ułożeniu kanału ze ściekami surowymi przez drogi dojazdowe należy ułożyć w rurach osłonowych, - w miejscach posadowienia oczyszczalni i studni chłonnej należy wykonać odwierty geologiczne do oceny jakości gruntu i wysokości poziomu wody gruntowej co umożliwi dobór sposobu zamocowania oczyszczalni przez dodatkowe obciążenie i pasy mocujące, a studnie chłonne wyniesione lub zagłębione, - wykonanie dodatkowej studzienki lub innego rozwiązania umożliwiającego pobór próbek do badań ścieków oczyszczonych, - wykonanie dokumentacji powykonawczej, - pełnienie nadzorów autorskich w ramach opracowanej dokumentacji projektowej, - przeprowadzenie prób końcowych ( w tym rozruchu technologicznego) i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi, - wykonanie badań ścieków oczyszczonych dla 10% wykonanych PBOŚ. Badania muszą być zlecone do laboratorium posiadającego odpowiednią akredytację, - przeprowadzenie szkolenia dla wszystkich użytkowników przydomowych oczyszczalni w zakresie obsługi i eksploatacji urządzeń, - przygotowanie i przekazanie szczegółowej instrukcji obsługi użytkownikom przydomowych oczyszczalni, - po zakończeniu realizacji zadania, wykonanie Raportu, w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczenia ścieków, - wszystkie roboty powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz dokumentacją zgłoszeniową, - wykonawca udzieli na wykonane roboty gwarancji na okres minimum 60 miesięcy licząc od dnia przyjęcia protokołu odbioru robót, - na zbiornik oczyszczalni, Wykonawca udzieli gwarancji minimum 15 lat, - na urządzenia elektryczne (dmuchawa, pompa), Wykonawca udzieli gwarancji minimum na 24 miesiące, - w okresie gwarancji na roboty budowlane, Wykonawca zrealizuje jeden raz na 12 miesięcy przegląd wszystkich zamontowanych PBOŚ. Przegląd musi być udokumentowany w formie raportów i przedstawiony Zamawiającemu. 3.2. Tam, gdzie w Dokumentacji projektowej, na rysunkach oraz w Przedmiarach robót, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1–3 ustawy, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację robót oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. Zamawiający, opisując przedmiot zamówienia, na podstawie dyspozycji wyrażonej w art. 29 ust. 3 ustawy, wskazał na pochodzenie z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia oraz brak możliwości jego opisania w sposób wyczerpujący za pomocą dokładnych i zrozumiałych określeń. Opisując przedmiot zamówienia za pomocą znaków towarowych lub pochodzenia Zamawiający określa tym samym minimalne parametry jakościowe, techniczne i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub rozwiązania, aby spełniać wymagania stawiane przez Zamawiającego. Zamawiający tym samym za równoważny uzna każdy produkt o wskazanych parametrach technicznych lub lepszych. Pod pojęciem „parametry techniczne" rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość. Uwaga! Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanych materiałów spoczywa na Wykonawcy zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy. W związku z tym Wykonawca jest zobowiązany do udokumentowania równoważności materiałów w stosunku do materiałów przewidzianych w Dokumentacji projektowej, Przedmiarach robót, Programie Funkcjonalno-Użytkowym. Wykonawca zobowiązany jest do: - zapewnienia dozoru terenu budowy, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, - umożliwienia wstępu na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego i pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz uprawnionym przedstawicielom zamawiającego, - sporządzenie i przekazanie zamawiającemu dokumentacji powykonawczej, - po realizacji przedmiotu zamówienia uporządkowanie i przywrócenie terenu do stanu pierwotnego. W ofercie Wykonawca powinien podać cenę ryczałtową, obejmującą całkowity koszt wykonania przedmiotu zamówienia, uwzględniającą rozmiar robót budowlanych i inne koszty ponoszone przez Wykonawcę. Wykonawca nie będzie mógł żądać podwyższenia wynagrodzenia. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust.4 ustawy Pzp. Stosownie do treści art. 30 ust. 8 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga dostosowania projektu do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych.1) Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.). 2) Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Przerośl wraz z montażem zespołu prądotwórczego w SUW Przerośl” 1) monter instalacji wodno-kanalizacyjnych – co najmniej 1 osoby wykonującej prace polegającą na montażu instalacji, urządzeń wodno – kanalizacyjnych. 3) Wymagania określone w pkt. 2 obowiązują również podwykonawców. 4) W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez osobę zatrudnioną lub przez Wykonawcę przed zakończeniem trwania umowy, Wykonawca będzie zobowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 5) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 6) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) Oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; b) Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) Zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 7) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Nie złożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 8) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 71320000-7

Dodatkowe kody CPV: 45000000-7, 45111200-0, 45232421-9, 45232410-9, 45232423-3, 45255600-5, 45232400-6, 45231300-8, 45310000-3, 45223500-1
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23/11/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT 1366620.00
Waluta PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  5
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  5
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 3
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie

Nazwa wykonawcy: ALU-MIX Firma Inwestycji Budowlanych Adrian Mika
Email wykonawcy: przetargi@alumix.eu
Adres pocztowy: ul. Gołdapska 31
Kod pocztowy: 19-400
Miejscowość: Olecko
Kraj/woj.: warmińsko - mazurskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy 1680942.60
Oferta z najniższą ceną/kosztem 1680942.60
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 2259141.00
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych