Ogłoszenie nr 510403365-N-2021 z dnia 15.01.2021 r.
Wójt Gminy Wodynie: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu: „POPRAWA EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ ZESPOŁU SZKÓŁ W WODYNIACH”

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa IV Przejście na gospodarkę niskoemisyjną, Działanie 4.3 „Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza”, Poddziałanie 4.3.1 „Ograniczanie zanieczyszczeń powietrza i rozwój mobilności miejskiej”; Na podstawie umowy o dofinansowanie nr RPMA.04.03.01-14-c885/19-00
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 763869-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 540554667-N-2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Wójt Gminy Wodynie, Krajowy numer identyfikacyjny 71158266400000, ul. Siedlecka  43, 08-117  Wodynie, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 0 25 631 26 58, e-mail gmina@wodynie.eu, faks 0 25 631 26 58.
Adres strony internetowej (url): www.nowa.wodynie.eu
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu: „POPRAWA EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ ZESPOŁU SZKÓŁ W WODYNIACH”
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
IGR.271.14.2020
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu: „POPRAWA EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ ZESPOŁU SZKÓŁ W WODYNIACH”. 2. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie Gminy Wodynie, ul. Siedlecka 7, 08-117 Wodynie. 3. Prace montażowo-budowlane należy prowadzić z uwzględnieniem charakteru obiektu. Wszelkie utrudnienia w normalnej działalności szkoły powinny być zaplanowane i uzgodnione z odpowiednim wyprzedzeniem z Zamawiającym oraz Użytkownikiem, w szczególności wszelkie przerwy w dopływie energii elektrycznej, ogrzewania lub wody użytkowej. 4. Opis istniejącego budynku: Budynek szkoły wybudowano w okresie międzywojennym jako obiekt wolnostojący. W latach 80-tych XX w. obiekt został rozbudowany o skrzydło południowe i salę gimnastyczną „starą, a następnie w roku 2008 o nową halę gimnastyczną. Całość obiektu tworzy kształt litery „U”. Obiekt poza sala gimnastyczną wybudowany w technologii tradycyjnej murowanej, dwu kondygnacyjny z poddaszem nieużytkowym, niepodpiwniczony. Sala gimnastyczna jest to konstrukcja szkieletowa obudowana płytą warstwową – jednokondygnacyjna. Budynek zasilany jest w ciepło z istniejącej kotłowni olejowej. Źródłem ciepła są dwa kotły niskotemperaturowe o mocy 140 kW każdy. Kotłownia pracuje na parametrach projektowanych 90/70⁰C. Układ wykonano z rozdziałem dolnym, zabezpieczony naczyniem zamkniętym. Główne przewody prowadzone są w kanałach w podłodze parteru. Pozostałe instalacje prowadzone są po wierzchu. Tylko na nowej hali przewody zlokalizowano pod tynkiem. Odbiornikami ciepła są grzejniki stalowe płytowe wyposażone w zawory termostatyczne – na korytarzach pozbawione głowic. Na nowej Hali Gimnastycznej zamontowano poza grzejnikami centrale nawiewne z nagrzewnicami elektrycznymi. Na odejściu z rozdzielacza głównego na każdy z trzech obiegów zamontowano zawory mieszające oraz pompy obiegowe. Na instalacji brak jest armatury równoważącej. Instalacja w kotłowni jest zaizolowana. Kotłownia wyposażona jest w układ uzdatniania wody uzupełniającej. W kotłowni zlokalizowano wpust podłogowy. Każdy z kotłów posiada osobny układ spalinowy. W pomieszczeniu wykonano wentylację grawitacyjną. Automatyka kotłowni steruję pracą kotłów oraz poszczególnych obiegów w funkcji temperatury zewnętrznej. W budynku, wentylacja poza nową salą gimnastyczną oraz łazienkami jest grawitacyjna. W łazienkach zamontowano wentylatory wyciągowe, na Hali Gimnastycznej znajduje się pięć central nawiewnych. Kompensację dla układu nawiewnego stanowią wywietrzaki pod okienne. Na obiekcie, poza szatnią nowej Hali Gimnastycznej wykonana jest instalacja ciepłej wody centralnie przygotowana wraz z cyrkulacją. Powierzchnia użytkowa obiektu (ogrzewana) – 3449 m2. 5. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: a sporządzenie planu zagospodarowania terenu na aktualnej mapie do celów projektowych przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia robót – jeżeli będzie to wymagane, b opracowanie opinii konstruktorskiej dotyczącej wytrzymałości dachu, c opracowanie dokumentacji projektowej (projekty budowlane – jeśli wymagane – po 4 egz., projekty wykonawcze dla każdej z branż – po 2 egz., specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych dla każdej z branż – po 2 egz., kosztorysy uproszczone - po 2 egz., oraz wszystkie wskazane dokumentacje i kosztorysy - w wersji elektronicznej), d zapewnienie nadzoru autorskiego, e opracowanie i uzgodnienie z Użytkownikiem harmonogramu planowych wyłączeń zasilania, f zakup niezbędnych materiałów i ich dostawa, g wykonanie prac budowlanych, h przeprowadzenie prób i rozruchów zabudowanych urządzeń i wykonanych instalacji i wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, j opracowaniu dokumentacji powykonawczej (po 2 egz. oraz w wersji elektronicznej), k przeprowadzenie niezbędnych przeszkoleń dla obsługi, l uzyskanie wszelkich wymaganych prawem uzgodnień, opinii i decyzji administracyjnych, niezbędnych dla zaprojektowania, wykonania robót budowlanych, uruchomienia i przekazania obiektu do użytkowania, w tym w szczególności: uzgodnienie projektu budowlanego przez rzeczoznawcę ppoż., uzyskanie pozwolenia na budowę – jeśli wymagane, m zgłoszenie przyłączenia mikroinstalacji fotowoltaicznej do sieci elektroenergetycznej lokalnemu OSD po jej wybudowaniu, n branie czynnego udziału w procedurze zawarcia umowy kompleksowej w przypadku chęci sprzedaży wyprodukowanej energii elektrycznej ze źródła OZE do sieci dystrybucyjnej (jako prosument). 6. Zakres prac budowlanych przewidywanych do wykonania w ramach przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: a docieplenie ścian zewnętrznych budynku wraz z pracami towarzyszącymi (dot. części obiektu oraz kotłowni) płytami z wełny mineralnej (0,035 W/mK, gr. 15 cm), powierzchnia ścian około 1701,03 m2, b ocieplenie stropu pod nieogrzewanym poddaszem wraz z pracami towarzyszącymi (dot. części obiektu), płytami styropianowymi o współczynniku przewodności 0,037 W/mK, układanych w systemie mijankowym o łącznej grubości: 20 cm na powierzchni około 702,52 m2 oraz 22 cm na powierzchni około 302,15 m2, c wymianę drewnianej stolarki okiennej wraz z pracami towarzyszącymi, na okna szczelne PCV białe o współczynniku przenikania ciepła U(max) wynoszącym 0,9 W/(m2K), powierzchnia okien około 20,15 m2, d modernizację instalacji centralnego ogrzewania – wykonanie całej nowej instalacji grzewczej począwszy od rozdzielaczy w kotłowni do wymiany grzejników włącznie e modernizację instalacji wentylacyjnej Sali gimnastycznej - wykonanie nowej instalacji wentylacyjnej kanałowej, opartej o centralę wentylacyjną z wysokosprawnym odzyskiem ciepła oraz nagrzewnicą wodną, f wymianę istniejącego źródła ciepła na kotłownię na pellet o mocy min. 200 kW, wraz z adaptacją i przystosowaniem pomieszczenia kotłowni do montażu nowych urządzeń oraz połączeniem instalacji technologicznej kotłowni z instalacją grzewczą oraz istniejącą instalacją ciepłej wody użytkowej w budynku szkoły, g modernizację magazynu paliwa na potrzeby kotłowni pelletowej, h budowę mikroinstalacji fotowoltaicznej dachowej o mocy min. 14,28 kWp, i modernizację instalacji oświetlenia - wymianę istniejących opraw na oprawy oświetleniowe ze źródłami światła wykonanymi w technologii LED, nie mniej niż 426 istniejących opraw oświetleniowych wraz ze źródłami światła o łącznej mocy ok. 31,0 kW, j zasilenie elektrycznych urządzeń instalacji sanitarnych, k zainstalowanie skrzynek lęgowych dla ptaków w wersji podtynkowej: 5 skrzynek dla mazurków i 5 skrzynek półotwartych. Uwaga. Podane powyżej dane liczbowe należy traktować jako orientacyjne - wykonawca na etapie projektowania określi dokładne wartości. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik Nr 10.1) do SIWZ – Program funkcjonalno-użytkowy (dalej: PFU) oraz Załączniki nr 10.2), 10.3) i 10.4) do SIWZ – Audyty energetyczne. Zamawiający udostępnia również Inwentaryzację przyrodniczą (Załącznik nr 10.5). Mając na uwadze, iż zgodnie z treścią Istotnych Postanowień Umowy Zamawiający przewidział rozliczenie ryczałtowe w rozumieniu art. 632 k.c., oferta Wykonawcy winna obejmować realizację całości przedmiotu zamówienia tj. również wykonanie wszelkich prac tymczasowych, towarzyszących, zanikających, naprawczych, demontażowych niezbędnych do osiągnięcia rezultatu rzeczowego przedmiotu zamówienia zgodnie z PFU i audytami energetycznymi, a cena winna uwzględnić wszelkie koszty z tym związane.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7

Dodatkowe kody CPV: 09331200-0, 09332000-5, 31000000-6, 45310000-3, 45330000-9, 45331100-7, 45331110-0, 45331200-8, 51100000-3, 71320000-7, 71200000-0, 71420000-8
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie / część zostało unieważnione
tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
Zamawiający działając na podstawie na podstawie art. 92 ust. 2 w związku z art. 92 ust. 1 pkt 7) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2019 r., poz. 1843 ze zmianami; dalej: „ustawa Pzp”) informuje o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu: „POPRAWA EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ ZESPOŁU SZKÓŁ W WODYNIACH.” na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie faktyczne i prawne W dniu 08.12.2020 Zamawiający opublikował na swojej stronie internetowej dokumentację postępowania przetargowego Znak sprawy: IGR.271.14.2020 o udzielenie zamówienia publicznego na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu: „POPRAWA EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ ZESPOŁU SZKÓŁ W WODYNIACH.” . W dniu 05.01.2021 odbyło się otwarcie ofert złożonych w postępowaniu. W trakcie oceny ofert Zamawiający stwierdził, że w rozdziale XIV pkt. 3 SIWZ w tabeli dotyczącej kryterium oceny ofert w pozycji „Gwarancja na wykonany przedmiot zamówienia”, gdzie maksymalna ilość punktów jaką Zamawiający może przyznać w tym kryterium wynosi 20 pkt, w sposobie oceny dla tego kryterium Zamawiający omyłkowo rozpisał punktację określając ją na maksymalnym poziomie 10 pkt, w następujący sposób: - 60 miesięcy – G = 0 pkt - 72 miesięcy – G = 5 pkt - 84 miesiące – G = 10 pkt. Tym samym nie została jednoznacznie określona punktacja w kryterium „Gwarancja na wykonany przedmiot zamówienia”. Omyłka ta mogła mieć wpływ na wynik postępowania, co mogłoby skutkować unieważnieniem umowy, zgodnie z art. 146 ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.). Tym samym postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy, a próba naprawy błędu Zamawiającego stanowiłaby naruszenie zasad konkurencyjności. Zgodnie z dyspozycją art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp – „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.” W związku z powyższym Zamawiający postanowił jak na wstępie.

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych