Ogłoszenie nr 500110497-N-2018 z dnia 18.05.2018 r.
Biblioteka Raczyńskich: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pełnieniu funkcji Inwestora Zastępczego dla zadania pn. Przebudowa wnętrza historycznego (starego) budynku Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu, polegająca na świadczeniu usług związanych z zarządzaniem, kontrolą,nadzorem i rozliczeniem realizacji prac konserwatorskich, robót budowlanych i dostaw związanych z realizacją zadania inwestycyjnego. W szczególności zastępstwo inwestycyjne obejmuje zarządzanie całością zadań mających na celu zrealizowanie zadania, w tym m.in. zarządzanie, koordynowanie, pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego, organizowanie prac, kontrola i nadzór nad ich realizacją wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie obiektu objętego umową

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu
Zamówienie jest współfinansowane w ramach projektu pn. „Modernizacja budynku Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu oraz konserwacja i digitalizacja cennych zasobów bibliotecznych” ze środków Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 520887-N-2018
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Biblioteka Raczyńskich, Krajowy numer identyfikacyjny 27765800000, ul. Pl. Wolności  19, 61739   Poznań, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 061 8529868, 8521734, e-mail sekret@bracz.edu.pl, faks 618 529 868.
Adres strony internetowej (url): http://bracz.edu.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: samorządowa instytucja kultury
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pełnieniu funkcji Inwestora Zastępczego dla zadania pn. Przebudowa wnętrza historycznego (starego) budynku Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu, polegająca na świadczeniu usług związanych z zarządzaniem, kontrolą,nadzorem i rozliczeniem realizacji prac konserwatorskich, robót budowlanych i dostaw związanych z realizacją zadania inwestycyjnego. W szczególności zastępstwo inwestycyjne obejmuje zarządzanie całością zadań mających na celu zrealizowanie zadania, w tym m.in. zarządzanie, koordynowanie, pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego, organizowanie prac, kontrola i nadzór nad ich realizacją wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie obiektu objętego umową
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
1/2018/pn
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
W ramach pełnienia funkcji Inwestora Zastępczego Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługi w taki sposób, aby zadanie zostało wykonane zgodnie z dokumentacją projektową oraz ofertą wykonawcy prac, w terminie ustalonym w umowie zawartej z wykonawcą prac, przy skutecznym wyegzekwowaniu od wykonawcy prac wymagań dotyczących jakości stosowanych materiałów i urządzeń, jakości prac i kosztów ich realizacji, jak również prawidłowo rozliczona oraz uzyskanie stosownych decyzji i pozwolenia niezbędnego do uzyskania pozwolenia na użytkowanie inwestycji. Szczegółowy zakres zamawianej usługi Inwestora Zastępczego określają postanowienia wzoru umowy -załącznik nr 9 do siwz. Obiekt jest wpisany do rejestru zabytków woj. wielkopolskiego pod nr A15decyzją z dnia 24.03.1971r. Powierzchnia objęta zakresem prac, dla których zarządzania, kontrolowania, nadzorowania i rozliczania powołany zostanie Inwestor Zastępczy, wynosi ok. 2 148 m2, kubatura ok. 10 206 m3
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 71540000-5

Dodatkowe kody CPV: 71247000-1
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
Zamawiający unieważnił postępowanie na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy, gdyż w postępowaniu nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu Zamawiający odrzucił ofertę Wykonawcy SWECO Consulting Sp. z o.o., ul. Franklina Roosevelta 22, 60-829 Poznań, na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm., dalej jako ustawa), ze względu na to, iż oferta zawiera błąd w obliczeniu ceny. W treści formularza ofertowego Wykonawca zadeklarował, iż cena za wykonanie zamówienia wynosi 688.880,00 zł, w tym podatek VAT w kwocie 128.800,00 zł, przy czym Wykonawca nie wskazał właściwej procentowej stawki tego podatku. Zadeklarowana w ofercie kwota podatku VAT nie odpowiada żadnej z obowiązujących stawek tego podatku. W zaistniałej sytuacji brak jest możliwości poprawienia kwoty podatku VAT zgodnie z art. 87 ust. 2 ustawy. Takie stanowisko Zamawiającego znajduje oparcie w uchwale Sądu Najwyższego z dnia 20 października 2011 r., sygn. III CZP 52/11: Jeżeli jednak zamawiający, opisując w specyfikacji istotnych warunków zamówienia sposób obliczania ceny, nie zawarł żadnych wskazań dotyczących stawki podatku VAT, wówczas oferta zawierająca stawkę niezgodną o zobowiązującymi przepisami podlega odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 6 p.z.p., o porównywalności ofert bowiem można mówić dopiero wówczas, gdy określone w ofertach ceny, mające być przedmiotem porównania, zostały obliczone z zachowaniem tych samych reguł. Oferta zawierająca niezgodną z obowiązującymi przepisami stawkę podatku VAT, wpływającego na wysokość ceny brutto, niewątpliwie zaburza proces porównywania cen i musi być kwalifikowana jako zawierająca błąd w obliczeniu ceny. Dla oceny, że doszło do wystąpienia błędu w obliczeniu ceny w rozumieniu art. 89 ust. 1 pkt 6 p.z.p., nie ma znaczenia, czy przyjęcie nieprawidłowej stawki podatku VAT było zachowaniem zamierzonym przez wykonawcę. Wystąpienia błędu w obliczeniu ceny nie uchyla nawet obliczenie w ofercie ceny, dokonane z zastosowaniem nieprawidłowej stawki podatku VAT, niebędące elementem manipulacji ze strony wykonawcy zmierzającego takim, nagannym sposobem, do uzyskania zamówienia publicznego, lecz tylko rezultatem błędnej interpretacji przepisów określających stawki tego podatku. Wystąpienie błędu, o którym stanowi art. 89 ust. 1 pkt 6 p.z.p. należy oceniać w kategoriach obiektywnych, a więc niezależnych od zawinienia lub motywów zachowania wykonawcy przy kształtowaniu treści oferty.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych