Ogłoszenie nr 510407645-N-2021 z dnia 25.01.2021 r.
Gmina Mirów: Dostawa i montaż powietrznych oraz gruntowych pomp ciepła na terenie Gminy Mirów w ramach projektu pn. Ograniczenie „niskiej emisji”, wymiana urządzeń grzewczych na terenie gminy Mirów

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu
4.3.1 Ograniczanie zanieczyszczeń powietrza i rozwój mobilności miejskiej. Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. konkursu RPMA.04.03.01-IP.01-14-093/18.
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 602740-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 540212518-N-2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Mirów, Krajowy numer identyfikacyjny 67022384700000, ul. Mirów Stary  27, 26-503  Mirów, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 48 628 38 89, e-mail budownictwo@mirow.pl, faks 48 628 38 89.
Adres strony internetowej (url): https://mirow.pl/bip
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa i montaż powietrznych oraz gruntowych pomp ciepła na terenie Gminy Mirów w ramach projektu pn. Ograniczenie „niskiej emisji”, wymiana urządzeń grzewczych na terenie gminy Mirów
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
BG.271.23.2020
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest demontaż starych nieefektywnych źródeł ciepła oraz dostawa wraz z rozładunkiem, instalacją i uruchomieniem 4 powietrznych pomp ciepła oraz 3 pomp ciepła gruntowych w 7 indywidualnych budynkach mieszkalnych (wskazanych przez Zamawiającego) na terenie gminy Mirów w ramach projektu pn.: Ograniczenie „niskiej emisji”, wymiana urządzeń grzewczych na terenie gminy Mirów. 4.2. Zamawiający zgodnie z art. 36aa ust. 1 ustawy Pzp dopuszcza składanie ofert częściowych z podziałem na 2 części, jak poniżej: 4.2.1. część 2 zamówienia – „Dostawa i montaż powietrznych pomp ciepła na terenie Gminy Mirów” obejmująca, w szczególności: 1) dostawę i montaż w oparciu o posiadaną przez Zamawiającego dokumentację techniczną 4 szt. powietrznych pomp ciepła w budynkach gospodarstw domowych, 2) demontaż starego źródła ciepła wraz z zasobnikiem do C.W.U., wyniesienie z kotłowni na zewnątrz i przekazanie protokolarnie mieszkańcowi lub utylizacja, 3) dobór odpowiedniej mocy i wielkości instalowanych urządzeń oraz montaż nowego źródła ciepła oraz zasobnika C.W.U. z dodatkową grzałką elektryczną i wpięcie do istniejących instalacji C.O. i C.W.U. w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania instalacji w trybie automatycznym; 4) montaż jednostek wewnętrznych oraz zewnętrznych w przypadku instalacji z pompami ciepła powietrznymi oraz wykonanie wymaganej ilości odwiertów i instalacja sond gruntowych w przypadku instalacji z gruntową pompą ciepła, 5)wszystkie zamontowane urządzenia muszą stanowić kompletny zestaw służący do celów C.O. oraz C.W.U, 6) wykonanie zabezpieczeń instalacji c.o. i c.w.u. zgodnie z obowiązującymi normami; 7)wykonanie pomiarów ochrony przeciwporażeniowej; 8) instalację sterownika nowego źródła ciepła z czujnikami temperatury zewnętrznej oraz czujnikami niezbędnymi do współpracy z instalacją c.o., c.w.u. regulacją zaworu trójdrogowego, okablowaniem dla poprawnej pracy instalacji, 9) wykonanie izolacji termicznych zgodnie z obowiązującymi normami; 10) wykonanie płukania oraz prób ciśnieniowych instalacji 11) uruchomienie instalacji i udział w odbiorze technicznym; 12) przeszkolenie użytkownika w zakresie prawidłowej i bezpiecznej obsługi instalacji oraz jej bieżącej konserwacji; 13) odtworzenie do stanu pierwotnego wszelkich naruszonych powierzchni, elementów konstrukcyjnych oraz innych elementów uszkodzonych bądź naruszonych w wyniku montażu instalacji; 14) zabezpieczenie asysty technicznej w postaci infolinii dla użytkownika instalacji w okresie gwarancyjnym; 15) przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej instalacji zawierającej: 􀀀 schemat instalacji oraz dokumentację fotograficzną wykonanej instalacji; 􀀀 prostą instrukcję obsługi instalacji napisaną językiem nietechnicznym w języku polskim; 􀀀 protokoły badań i sprawozdań z wynikiem pozytywnym -protokoły szczelności instalacji hydraulicznych, wykonanych przez Wykonawcę; 􀀀 deklaracje zgodności, certyfikaty i atesty na zamontowane urządzenia i materiały, certyfikaty z oznaczeniami CE; 􀀀 karty techniczne zamontowanych urządzeń; 􀀀 karty gwarancyjne zamontowanych urządzeń; 􀀀 protokół przeszkolenia Użytkownika w zakresie bezpiecznej obsługi i konserwacji bieżącej instalacji; 􀀀 Kartę regulacji (ustawienia sterownika kotła); 􀀀 Protokół Instalacji podpisany przez certyfikowanego Instalatora; 􀀀 protokół odbioru instalacji podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego oraz Wykonawcę, przy udziale mieszkańca. 4.2.2. część 2 zamówienia – „Dostawa i montaż gruntowych pomp ciepła na terenie Gminy Mirów” obejmująca, w szczególności: 1) dostawę i montaż w oparciu o osiadaną przez Zamawiającego dokumentację techniczną 3 szt. gruntowych pomp ciepła w budynkach gospodarstw domowych, 2) demontaż starego źródła ciepła wraz z zasobnikiem do C.W.U., wyniesienie z kotłowni na zewnątrz i przekazanie protokolarnie mieszkańcowi lub utylizacja, 3) dobór odpowiedniej mocy i wielkości instalowanych urządzeń oraz montaż nowego źródła ciepła oraz zasobnika C.W.U. z dodatkową grzałką elektryczną i wpięcie do istniejących instalacji C.O. i C.W.U. w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania instalacji w trybie automatycznym; 4) montaż jednostek wewnętrznych oraz zewnętrznych w przypadku instalacji z pompami ciepła powietrznymi oraz wykonanie wymaganej ilości odwiertów i instalacja sond gruntowych w przypadku instalacji z gruntową pompą ciepła, 5)wszystkie zamontowane urządzenia muszą stanowić kompletny zestaw służący do celów C.O. oraz C.W.U, 6) wykonanie zabezpieczeń instalacji c.o. i c.w.u. zgodnie z obowiązującymi normami; 7)wykonanie pomiarów ochrony przeciwporażeniowej; 8) instalację sterownika nowego źródła ciepła z czujnikami temperatury zewnętrznej oraz czujnikami niezbędnymi do współpracy z instalacją c.o., c.w.u. regulacją zaworu trójdrogowego, okablowaniem dla poprawnej pracy instalacji, 9) wykonanie izolacji termicznych zgodnie z obowiązującymi normami; 10) wykonanie płukania oraz prób ciśnieniowych instalacji 11) uruchomienie instalacji i udział w odbiorze technicznym; 12) przeszkolenie użytkownika w zakresie prawidłowej i bezpiecznej obsługi instalacji oraz jej bieżącej konserwacji; 13) odtworzenie do stanu pierwotnego wszelkich naruszonych powierzchni, elementów konstrukcyjnych oraz innych elementów uszkodzonych bądź naruszonych w wyniku montażu instalacji; 14) zabezpieczenie asysty technicznej w postaci infolinii dla użytkownika instalacji w okresie gwarancyjnym; 15) przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej instalacji zawierającej: 􀀀 schemat instalacji oraz dokumentację fotograficzną wykonanej instalacji; 􀀀 prostą instrukcję obsługi instalacji napisaną językiem nietechnicznym w języku polskim; 􀀀 protokoły badań i sprawozdań z wynikiem pozytywnym -protokoły szczelności instalacji hydraulicznych, wykonanych przez Wykonawcę; 􀀀 deklaracje zgodności, certyfikaty i atesty na zamontowane urządzenia i materiały, certyfikaty z oznaczeniami CE; 􀀀 karty techniczne zamontowanych urządzeń; 􀀀 karty gwarancyjne zamontowanych urządzeń; 􀀀 protokół przeszkolenia Użytkownika w zakresie bezpiecznej obsługi i konserwacji bieżącej instalacji; 􀀀 Kartę Regulacji (ustawienia sterownika kotła); 􀀀 Protokół Instalacji podpisany przez certyfikowanego Instalatora; 􀀀 protokół odbioru instalacji podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego oraz Wykonawcę, przy udziale mieszkańca
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
tak
II.5) Główny Kod CPV: 42511110-5

Dodatkowe kody CPV: 44622100-7, 45321000-3, 45330000-9, 45300000-0
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1   
NAZWA: Dostawa i montaż powietrznych pomp ciepła na terenie Gminy Mirów
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 14/01/2021
IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT 155400.00
Waluta PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  6
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  6
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie

Nazwa wykonawcy: Dobre Instalacje Tomasz Stolarek
Email wykonawcy: tomaszstolarek@op.pl
Adres pocztowy: Kowalanka 56A
Kod pocztowy: 26-625
Miejscowość: Wolanów
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy 167832.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 150000.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 190620.00
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:

CZĘŚĆ NR: 2   
NAZWA: Dostawa i montaż gruntowych pomp ciepła na terenie Gminy Mirów
Postępowanie / część zostało unieważnione
tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
Zgodnie z dyspozycją art. 93 ust. 1 pkt 4) ustawy Prawo zamówień publicznych, postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty. Zamawiający wskazał w informacji z otwarcia ofert, że kwota jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie Zamówienia wynosi dla części 2 – 185 382,00 zł brutto. W przedmiotowym postępowaniu w wyznaczonym terminie składania ofert wpłynęło 6 ofert. Wykonawca w dniach 3.12.2020 r. i 07.01.2021 r. odrzucił kolejne dwie oferty z najkorzystniejszymi cenami. Po dokonaniu odrzuceń, najniższa cena z pośród pozostałych ofert wynosi 280 778,40 zł, a więc o 95 396,40 zł więcej niż kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Jednocześnie Zamawiający informuje, iż nie jest w stanie zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty Mając powyższe na względzie uznać należy, iż zachodzi przesłanka unieważnienia części 2 postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4) Pzp.

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych