Ogłoszenie nr 510433017-N-2021 z dnia 17.06.2021 r.
Gmina Wiązowna: Wdrożenie w gminie Wiązowna otwartej platformy e-usług, cyfrowej platformy integrującej referencyjne i dziedzinowe zasoby informacyjne umożliwiające świadczenie e-usług wraz z migracją danych ze starych systemów w ramach projektu „E-usługi dla e-kultury w gminach Karczew i Wiązowna

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu
Zamówienie współfinansowane jest ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej II „Wzrost e-potencjału Mazowsza”, Działania 2.1 E-usługi, Poddziałania 2.1.2 E-usługi dla Mazowsza w ramach ZIT, typ projektów: Informatyzacja administracji publicznej oraz instytucji i zasobów kultury na terenie Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego.
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 775614-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Wiązowna, Krajowy numer identyfikacyjny 01326899400000, ul. ul. Lubelska  59, 05-462  Wiązowna, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 22 5125800, e-mail urzad@wiazowna.pl, faks 22 5125802.
Adres strony internetowej (url): www.tuwiazowna.pl; https://bip.wiazowna.pl/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wdrożenie w gminie Wiązowna otwartej platformy e-usług, cyfrowej platformy integrującej referencyjne i dziedzinowe zasoby informacyjne umożliwiające świadczenie e-usług wraz z migracją danych ze starych systemów w ramach projektu „E-usługi dla e-kultury w gminach Karczew i Wiązowna
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
WRG.271.24.2020.JS
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest wdrożenie w gminie Wiązowna otwartej platformy e-usług, cyfrowej platformy integrującej referencyjne i dziedzinowe zasoby informacyjne o charakterze opisowym i przestrzennym w celu ich publikacji oraz świadczenia związanych z nimi usług, modernizację programów dziedzinowych umożliwiających świadczenie e-usług wraz z migracją danych ze starych systemów; wdrożenie formularzy e-usług; zmodernizowanie elektronicznego zarządzania dokumentacji (EZD); oraz przeprowadzenie szkoleń administratorów i użytkowników zaawansowanych.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 48000000-8

Dodatkowe kody CPV: 48422000-2, 48442000-8, 48600000-4, 48900000-7, 72000000-5, 72211000-7, 72263000-6, 72253200-5, 72420000-5, 72322000-8, 72300000-8, 72310000-1, 72512000-7
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie / część zostało unieważnione
tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
Zgodnie z art. 92 ust 2 w zw. art. 92 ust. 1 pkt 2) i 7) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.) dalej „ustawą Pzp”, Zamawiający- Gmina Wiązowna informuje, że działając na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia przedmiotowe postepowanie, gdyż jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówień publicznych. Uzasadnienie formalne i prawne Zamawiający realizuje ww. projekt z Gminą Karczew oraz z Fundacją Wspierania Zrównoważonego Rozwoju. W przedmiotowym postępowaniu, przez jednego z wykonawców biorącego udział w postępowaniu zostało złożone odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. W wyniku wniesionego odwołania został wydany w dniu 16 kwietnia 2021 r. wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z sygn. akt KIO 577/21. Po analizie przeprowadzonej rozprawy oraz po analizie wydanego wyroku, Zamawiający powziął wątpliwość, co do poprawności opisu przedmiotu zamówienia i określenia warunków udziału w postępowaniu umożliwiających ocenę zdolności Wykonawcy do należytego wykonania umowy pod kątem ich zgodności z art. 22 ust. 1a ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy Pzp przez określnie warunków udziału w postępowaniu w sposób mogących nie zapewnić uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców. Zamawiający powziął wątpliwość, co do poprawności określenia opisu przedmiotu zamówienia oraz warunków udziału w postepowaniu pod kątem zgodności z art. 22 ust 1a ustawy Pzp. W myśl zasad wynikających z przedmiotowego artykułu Zamawiający zobowiązany jest określić warunki udziału w postępowaniu oraz wymagane od Wykonawców środki dowodowe w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, w szczególności wyrażając je jako minimalne poziomy zdolności. W wyroku z 14.03.2017 r. KIO 371/17 Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że Zamawiający, określając warunki udziału w postępowaniu – ich wielkość, znaczenie, zakres przedmiotowy – „musi mieć na względzie konkurencyjne i przeciwstawne interesy, tj. zasadę zakazu dyskryminacji nakazującą poszanowanie uczciwej konkurencji w interesie i w stosunku do wykonawców oraz przesłankę prowadzącą do dopuszczenia do udziału w postępowaniu wykonawców, których posiadana wiedza i doświadczenie zapewniają należyte wykonacie zamówienia.” Opis oceny spełnienia warunków jest podyktowany specyfiką zamówienia, jego zakresem lub rozmiarem, a także stopniem złożoności i nie musi zapewniać możliwości ubiegania się o udzieleni zamówienia każdemu zainteresowanemu. Zamawiający może określić warunki udziału w postępowaniu w sposób odpowiadający jego potrzebom, pod warunkiem że nie spowoduje to wyeliminowania z ubiegania się o zamówienie, wykonawców, którzy mogą to zamówienie wykonać. Przestrzeganie zasady zachowania uczciwej konkurencji nie może być zatem utożsamiane z dopuszczeniem do udziału w postępowaniu wykonawców niezdolnych do należytego wykonania zamówienia publicznego (Nowicki Józef Edmund, Kołecki Mikołaj, Prawo zamówień publicznych, Komentarz, wyd. IV, 2019). Szczegółowa analiza zapisów zawartych w SIWZ w zakresie warunków udziału w postępowaniu oraz analiza zapisów OPZ i udzielonej odpowiedzi na pytania Wykonawców wykazała, iż zawarte w nich zapisy są niejednoznaczne i nieprawidłowe, co mogło wprowadzić Wykonawców w błąd, jak również mógłby utrudnić uczciwą konkurencję. Zamawiający w zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu i podstaw do wykluczenia wymagał wykazania przez Wykonawcę: W dokumencie SIWZ, Punkt 6.1.2.3.1, Zamawiający określił następujące wymaganie: „Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie wykonał i załączy dowody określające, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie dwie (2) usługi obejmujące swym zakresem wykonanie i wdrożenie otwartej platformy e-usług, cyfrowej platformy integrującej referencyjne i dziedzinowe zasoby informacyjne umożliwiające świadczenie e-usług wraz z migracją danych ze starych systemów o wartości nie mniejszej niż 450.000,00 PLN brutto każda.” Ze względu na ograniczoną liczbę znaków pozostała część zawiadomienia jest dostępna na https://bip.wiazowna.pl/urzad,m,7400,rozstrzygniecia-i-uniewaznienia-przetargow.html?page=1

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych