IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert w wysokości:
CZĘŚĆ I - 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100).
CZĘŚĆ II - 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium może być wnoszone: w jednej lub kilku następujących formach:
- w pieniądzu,
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym),
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2) ustawy z dn. 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 110).
3. Zamawiający żąda dowodu wniesienia wadium (np. kopii przelewu) dołączonego do oferty.
1) Wpłaty pieniężne wadium należy dokonywać na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Gospodarstwa Krajowego Oddział w Lublinie, ul. Dolna 3-go Maja 3 nr: 34 1130 1017 0021 1002 7290 0004 do upływu terminu składania ofert – wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w ww. terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.
W ofercie należy wpisać numer rachunku bankowego, na który Zamawiający będzie mógł zwrócić wadium w pieniądzu lub do oferty załączyć upoważnienie dla osoby, której Zamawiający będzie mógł zwrócić wadium wniesione w innej formie niż pieniężna.
2) Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna należy przesłać wraz z ofertą na adres Zamawiającego wskazany w Rozdziale I (w oddzielnej kopercie z zaznaczeniem wadium do sprawy Zp 2130-36/18) albo złożyć do depozytu w kasie Zamawiającego. Kasa czynna jest w godzinach: od 8:00 do 15:00 z przerwą 13:00 – 14:00 od poniedziałku do piątku w dni pracujące dla Zamawiającego. Kserokopię gwarancji lub poręczenia zaleca się dołączyć do oferty.
3)Zamawiający wymaga złożenia oryginału gwarancji lub oryginału poręczenia w zakresie wniesienia wadium w przypadku, gdy do skuteczności obowiązywania – zatrzymania przez Zamawiającego wadium jest niezbędna forma oryginału. Zaleca się złożenie oryginału dokumentu w każdym przypadku.
4) Gwarancja (poręczenie) musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta (Poręczyciela). Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podpisem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji (poręczenia) winno wynikać:
a) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 5. i 6. bez obowiązku potwierdzania tych okoliczności,
b) termin obowiązywania gwarancji (poręczenia), który nie może być krótszy niż termin związania ofertą,
c) miejsce i termin zwrotu gwarancji.
4. W przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczeń i sporządzonego w języku obcym, Zamawiający żąda, aby do oferty zostało złożone jego tłumaczenie.
5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczeń, o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictwa lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
6. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
7. Wykonawca, który nie wniósł wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
8. Zamawiający, zgodnie z art. 46 ustawy, zwraca niezwłocznie wadium:
a) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza - po zawarciu umowy sprawie zamówienia publicznego,
c) na wniosek Wykonawcy, który:
- wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
- został wykluczony z postępowania, z zastrzeżeniem pkt 6,
- którego oferta została odrzucona
9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 8 lit. a), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza lub w innych przypadkach przewidzianych przepisami prawa. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
10. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
Gwarancja | 36,00 |
Skuteczność funkcji chłodzenia EER systemu VRF/VRV | 4,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zmiany postanowień Umowy:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany Przedmiotu Umowy oraz wynagrodzenia, w przypadku:
a) konieczności wykonania robót zamiennych, która ujawniła się w trakcie realizacji Umowy, a zmiana jest korzystna dla Zamawiającego ze względu na poprawę parametrów technicznych, obniżenie kosztów eksploatacji, postęp technologiczny lub też jest wywołana brakiem dostępności na rynku określonych materiałów lub urządzeń; w takiej sytuacji zmiana wynagrodzenia ryczałtowego odbędzie się w ten sposób, że wynagrodzenie stanowić będzie równowartość różnicy pomiędzy wartością robót zaniechanych, obliczoną na podstawie cen z kosztorysu Wykonawcy, a wartością robót zamiennych obliczoną wg średnich stawek wydawnictwa SEKOCENBUD w kwartale poprzedzającym kwartał, w którym następuje zmiana Umowy, a dla nakładów i robót nie występujących w SEKOCENBUDZIE, wg cen rynkowych zaakceptowanych przez Zamawiającego,
b) konieczności zaniechania określonych prac i/lub robót, która ujawniła się w trakcie realizacji Umowy i wymagają tego względy techniczne; w takiej sytuacji obniżenie wynagrodzenia ryczałtowego odbędzie się w ten sposób, że wartość wynagrodzenia podlegającego obniżeniu zostanie ustalona na podstawie cen z kosztorysu Wykonawcy.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany Umowy w zakresie terminu wykonania Przedmiotu Umowy, w przypadku:
a) konieczności przedłużenia terminu wykonania Przedmiotu Umowy z przyczyn niezależnych od Stron (np. zaistnienie kolizji z nieuwidocznionymi w Dokumentacji projektowej instalacjami, konieczność wprowadzenia zmian w Dokumentacji projektowej, siła wyższa) lub z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, przy czym przedłużenie terminu realizacji Umowy może nastąpić wyłącznie o czas trwania przyczyny, która go wywołała – co ma zastosowanie m.in. w przypadku, gdy wystąpi przerwa w realizacji Umowy z przyczyn zależnych od Zamawiającego i po pisemnym stwierdzeniu tego faktu przez Zamawiającego powodującym, na co Wykonawca wyraża niniejszym zgodę, zawieszenie terminu realizacji Umowy, będzie on, po ustaniu przyczyny zawieszenia, ulegał przedłużeniu o czas przerwy w drodze zmiany Umowy;
b) konieczność przedłużenia terminu wykonania Przedmiotu Umowy jest następstwem robót zamiennych, o których mowa w ust. 1 lit. a), przy czym przedłużenie to może nastąpić wyłącznie o czas, który jest uzasadniony charakterem tych robót i technologią ich wykonania;
c) konieczności realizacji w drodze odrębnej umowy prac lub robót powiązanych z przedmiotem Umowy, co w związku z potrzebą ich skoordynowania i uwzględnienia wzajemnych powiązań może powodować przedłużenie terminu wykonania Przedmiotu Umowy i może nastąpić wyłącznie o czas uzasadniony charakterem robót i technologią ich wykonania.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wyłącznie wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku od towarów i usług (VAT); zmiana będzie dotyczyła wynagrodzenia za prace i/lub roboty niezrealizowane przed zmianą stawki podatku i co do których Wykonawca nie pozostaje w zwłoce.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany podmiotów, o których mowa w § 12 Umowy oraz zmianę Podwykonawców lub zmianę zakresu robót wykonywanych przez poszczególnych Podwykonawców, na zasadach określonych w § 13 ust. 2 Umowy.
5. Zamawiający przewiduje zmianę osób wskazanych w § 18 ust. 3 Umowy dokonywaną na zasadach określonych w § 19 ust. 2 Umowy.
6. Niniejsza Umowa może ulec zmianie także w przypadkach określonych w art. 144 PZP.
Tryb zmian Umowy:
1. Inicjatorem zmian Umowy może być Zamawiający lub Wykonawca poprzez pisemne wystąpienie zawierające uzasadnienie proponowanych zmian.
2. W przypadku, gdy propozycja zmian Umowy dotyczyć będzie Przedmiotu Umowy i/lub wynagrodzenia, sporządzony zostanie Protokół konieczności zawierający szczegółowe uzasadnienie zmian oraz wyliczenia co do wynagrodzenia Wykonawcy. Protokół konieczności podpisuje Zamawiający oraz Wykonawca
3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia do niniejszej Umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
1. Strony zgodnie oświadczają, że informacje i dane, które są przekazywane w związku z realizacją niniejszej Umowy mają charakter poufny i nie mogą być udostępniane osobom trzecim z wyjątkiem uczestników procesu budowlanego w zakresie, który jest niezbędny do prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy.
2. Zakaz, o którym mowa w ust. 1 nie dotyczy udzielania informacji organom kontroli finansowej i organom wymiaru sprawiedliwości oraz organom kontroli, w zakresie prowadzonych przez nie postępowań oraz informacji, do których przekazania uprawniają i/lub zobowiązują przepisy prawa oraz informacji w zakresie wykonania, nienależytego wykonania Umowy przez Wykonawcę, faktu naliczenia Wykonawcy kar umownych (ww. okoliczności nie stanowią tajemnicy Wykonawcy).
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
03.04.2018, godzina:
09:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą:
do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe: