IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1.Wykonawca składający ofertę jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt* tysięcy*złotych 00/100).
2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy to jest:
1)pieniądzu,
2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)gwarancjach bankowych,
4)gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2020 poz. 299).
3.W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej należy je wpłacić na konto Zamawiającego:
Bank PEKAO S.A. o/Nowy Targ: nr rachunku 16124015741111000007906745
z dopiskiem: „wadium - dostawa 230 m3 oleju napędowego” do dnia 04.12.2020 roku, do godziny 10:00 (jest to termin, do którego pieniądze powinny znaleźć się na koncie Zamawiającego).
Kopię dowodu wpłaty zaleca się dołączyć do oferty.
4.Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna należy w oryginale dołączyć do oferty w osobnej kopercie z dopiskiem „wadium - dostawa 230 m3 oleju napędowego”. Kserokopię dokumentu wadialnego zaleca się dołączyć do oferty.
Gwarancja bankowa bądź ubezpieczeniowa musi obejmować cały okres związania ofertą, a beneficjentem takich dokumentów musi być Miejski Zakład Komunikacji w Nowym Targu, ul. Konfederacji Tatrzańskiej 1a, 34-400 Nowy Targ.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 100,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
U M O W A
Zawarta w dniu …………2020 r. w Nowym Targu pomiędzy Gminą Miasto Nowy Targ działającą poprzez jednostkę organizacyjną – Miejski Zakład Komunikacji z siedzibą przy ul. Konfederacji Tatrzańskiej 1 a, 34-400 Nowy Targ zwanym dalej Zamawiającym reprezentowanym przez Dyrektora Zakładu Robert Chowaniec umocowanego do podpisywania umów na podstawie pełnomocnictwa Burmistrza Miasta Nowy Targ
z dnia 03.09.2018 r. znak AiK.0052.73.2018.VII
a
………......................................................................................…...reprezentowanym przez ……………………………………………..…………..…..zwaną w dalszej części umowy „Wykonawcą”, z siedzibą w...............................................................................……………..............................................
W wyniku wyboru oferty Wykonawcy w przetargu nieograniczonym przeprowadzonym przez Zamawiającego w trybie ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych – została zawarta umowa o następującej treści:
§ 1
Przedmiot umowy
1. Wykonawca zobowiązuje się do sukcesywnych dostaw oleju napędowego do siedziby Zamawiającego na swój koszt i ryzyko, zgodnie z warunkami podanymi
w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej: SIWZ), zaś Zamawiający
do odbioru przedmiotu umowy oraz do zapłaty ceny.
2. Dostawa przedmiotu umowy będzie odbywała się na każde zamówienie Zamawiającego w ilości około 5 m3 jednorazowo w terminie do trzech dni od dnia złożenia zamówienia. Dostawa zostanie zrealizowana w siedzibie Zamawiającego
( Miejski Zakład Komunikacji z siedzibą przy ul. Konfederacji Tatrzańskiej 1 a,
34-400 Nowy Targ) w godzinach od 7.00 do 14.00.
3. Dostawa oleju napędowego dokonywana będzie na potrzeby własne Zamawiającego związane z wykonywaniem zadań operatora publicznego transportu zbiorowego przez Miejski Zakład Komunikacji w Nowym Targu.
4. Wykonawca gwarantuje dobrą jakość oleju napędowego zgodną z obowiązującymi normami i odpowiada za nią do czasu przyjęcia tego produktu przez Zamawiającego.
5. Każda dostawa przedmiotu umowy zostanie uznana za zrealizowaną w momencie podpisania przez upoważnionych pracowników Zamawiającego stosownego dokumentu zdawczo-odbiorczego stwierdzającego kompletność i zgodność dostarczonego oleju napędowego z ofertą Wykonawcy i po złożeniu przez wykonawcę certyfikatu jakości oleju.
6. Z każdej dostawy pobierana będzie w obecności upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy próbka dostarczonego oleju napędowego, która będzie przechowywana przez Zamawiającego do czasu jego zużycia. W przypadku wątpliwości, co do jakości oleju Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania w niezależnym laboratorium jego analizy po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy, a w przypadku stwierdzenia niezgodności z certyfikatem dostawy lub wymaganiami Zamawiającego obciążenia Wykonawcy kosztami tej analizy.
7. Różnica w ilości dostarczonego oleju napędowego określona w dowodzie dostawy,
a ilością przyjętą przez Zamawiającego nie może być większa niż 0,3 %.
8. Wykonawca do 31 sierpnia 2021 wykona czyszczenie zbiornika bezciśnieniowego naziemnego do magazynowania oleju napędowego BT/FM 5000 zlokalizowanego
na terenie MZK na własny koszt.
§2
Cena dostawy
1. Cena netto oleju napędowego „standardowego” za 1 m3, zgodnie ze złożoną ofertą, na dzień 24.11.2020 roku wynosi: 3 390,00,00 zł (netto),
słownie: trzy*tysiące*trzysta*dziewięćdziesiąt*złotych 00/100
2. Adres strony internetowej, według której będą dokonywane obliczenia wartości netto dostaw oleju: www…………...................…
3. Oferowany opust za dostawę 1 m3 oleju napędowego „standardowego” w temperaturze referencyjnej +15 0C, w stosunku do ceny netto (podanej w § 2, punkcie 1 niniejszej umowy) wynosi: ……………… złotych, słownie: ……………………… złotych.
4. Zaoferowany upust (w złotych) jest stały i obowiązuje przez cały okres trwania umowy.
5. Ceny dostaw będą obliczane analogicznie jak cena umowy, gdzie zmienną będzie tylko cena hurtowa oleju napędowego „standardowego”, widniejąca na stronie internetowej, podanej przez Wykonawcę w ofercie, w dniu nalewu oleju do autocysterny na terminalu dystrybutora.
6. Koszt dostarczenia (transport i pozostałe koszty) oleju napędowego do miejsca odbioru dostawy ponosi Wykonawca.
7. Rozliczenia między Zamawiającym i Wykonawcą prowadzone będą w PLN.
8. Dowód wydania/atest będzie stanowić podstawę wystawienia faktury za dostarczone paliwo (w m3), w temperaturze referencyjnej +15 0C.
9. Wykonawca będzie wystawiał faktury zgodnie z zapisem § 2, punkt 7 umowy. Termin płatności wynosi 30 dni od daty otrzymania faktury przez Zamawiającego.
10. Strony oświadczają co następuje: Zamawiający jest czynnym podatnikiem podatku
od towarów i usług, jest zarejestrowany we właściwym Urzędzie Skarbowym i posiada numer identyfikacyjny NIP 735-001-40-12, Wykonawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, jest zarejestrowany we właściwym Urzędzie Skarbowym
i posiada numer identyfikacyjny NIP …………………....
11. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć wraz z pierwszą fakturą formułę przeliczenia ceny oleju napędowego z temperatury rzeczywistej do temperatury 15 ° C.
12. Wykonawca wykona min. 2 razy do roku w terminach wskazanych przez Zamawiającego na swój koszt kalibrację urządzenia posiadanego przez Zamawiającego, (tj. zbiornik bezciśnieniowy naziemny do magazynowania oleju napędowego BT/FM 5000 ).
§ 3
Wartość zamówienia
1. Cena netto umowy została obliczona zgodnie z poniższym algorytmem:
C = [A - B] x 230
gdzie:
C - cena netto umowy,
A - cena netto za dostawę 1 m3 oleju napędowego „standardowego” na dzień 24.11.2020 roku (zgodnie z § 2 punkt 1),
B - oferowany opust [w złotych] (zgodnie z § 2 punkt 3),
230 - szacowana ilość[w m3]dostarczanego oleju napędowego „standardowego” w okresie trwania umowy,
C = …………………………………….. zł (netto),
słownie: …………………………………………………………………….……………..zł.
2. Wartość zamówienia obliczona wg algorytmu § 3 punkt 1 oraz złożoną ofertą nr ………na kwotę ………….- zł słownie;…………………………………………..zł, plus podatek VAT w wysokości …………….zł. Wartość zamówienia brutto wynosi…………………zł słownie: ……………………………………..................……..zł.
3. Dostawca zobowiązuje się do utrzymania w okresie obowiązywania umowy stałego składnika ceny jednostkowej tj. stałego upustu/marży wyrażonego w kwocie ……………..zł/m3
4. W przypadku wystąpienia okoliczności powodujących brak możliwości pełnej realizacji umowy przez Zamawiającego, Zamawiający zapłaci za faktyczną ilość zakupionego oleju napędowego na warunkach określonych w SIWZ (załącznik A „opis przedmiotu zamówienia”).
§ 4
Pozostałe obowiązki wynikające z umowy
1. Wykonawca zobowiązuje się, iż przez cały okres obowiązywania umowy będzie posiadał aktualną koncesję na obrót paliwami ciekłymi, w tym oleju napędowego. W przypadku upływu ważności koncesji w trakcie obowiązywania umowy, na co najmniej 7 dni przed upływem jej ważności, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kopię nowego dokumentu koncesji. Niewykonanie powyższego obowiązku upoważnia Zamawiającego do odstąpienia od umowy, przy czym z tego uprawnienia Zamawiający będzie mógł skorzystać po uprzednim wezwaniu Wykonawcy do wykonania tego zobowiązania w odpowiednim terminie określonym przez Zamawiającego.
2. Wykonawca zobowiązuje się posiadać przez cały okres realizacji umowy aktualną polisę (lub inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony), od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej obejmującej przedmiot niniejszej umowy na jedno lub więcej zdarzeń na sumę ubezpieczenia równą co najmniej kwocie 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy 00/100 złotych). Przed podpisaniem umowy Wykonawca dostarczył dokumenty potwierdzające posiadanie ubezpieczenia. W przypadku, gdy w okresie obowiązywania umowy upływać będzie ważność ubezpieczenia OC, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie, jednakże nie później niż na 7 dni przed wygaśnięciem ubezpieczenia, dostarczyć Zamawiającemu nowe dokumenty potwierdzające ubezpieczenie OC na warunkach powyżej określonych. Niewykonanie powyższego obowiązku upoważnia Zamawiającego do odstąpienia od umowy, przy czym z tego uprawnienia Zamawiający będzie mógł skorzystać po uprzednim wezwaniu Wykonawcy do wykonania tego zobowiązania w odpowiednim terminie określonym przez Zamawiającego.
§ 5
Gwarancja jakości, postępowanie reklamacyjne
1. Wykonawca gwarantuje, że olej napędowy będzie spełniał na dzień dostawy aktualne wymagania jakościowe określone w PN-EN 590 oraz rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 22 kwietnia 2020 r. (Dz.U. 2020 poz. 727) zmieniające w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych, przy czym oferowany olej musi być zgodny w dniu upływu składania ofert z aktualnie obowiązującymi przepisami w tym zakresie
2. Wykonawca wyraża zgodę na prowadzenie stałej kontroli dostarczanego oleju napędowego polegającej na wykonywaniu, w uzasadnionych przypadkach po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy, badań laboratoryjnych w zakresie zgodności właściwości dostarczanego i wykorzystywanego oleju napędowego z właściwościami fizyko-chemicznymi określonymi w umowie.
3. Ujawnienie przy pomocy badań laboratoryjnych niezgodności parametrów określających właściwości próbki oleju napędowego danej dostawy z określonymi w umowie, będzie uznane za niezgodne z zamówieniem i będzie podlegało reklamacji.
4. Koszt wykonania badania obciąża Stronę w zależności od wyniku.
5. Zamawiającemu, na podstawie protokołu zdawczo – odbiorczego przysługuje prawo reklamacji dostawy w przypadku wystąpienia ponadnormatywnych różnic pomiędzy ilością oleju w dowodzie dostawy, a faktyczna ilością przyjętą przez Zamawiającego (powyżej 0,3 %). W przypadku wystąpienia niedoborów, Wykonawca zobowiązany jest do wystawienia korekty faktury w terminie do 5 dni roboczych i wysłania jej Zamawiającemu.
6. W przypadku reklamacji jakościowej potwierdzonej badaniem laboratoryjnym, o którym mowa w § 5 ust.2 oraz w razie uznania zasadności reklamacji jakościowej zgłoszonej bez takiego badania, Wykonawca zobowiązuje się maksymalnie w ciągu 2 dni od zgłoszenia reklamacji jakościowej potwierdzonej badaniem laboratoryjnym bądź od uznania zasadności reklamacji jakościowej zgłoszonej bez takiego badania dostarczyć odpowiednią, zgodną z zamówieniem ilość oleju napędowego wolnego od wad.
7. W przypadku, gdy wadliwy olej napędowy zostanie wlany do zbiorników Zamawiającego, w których znajdować się będzie olej napędowy, Wykonawca zobowiązany będzie swój własny koszt wymienić cały olej napędowy w ilości zgodnej z ilością znajdująca się w tym zbiorniku po jego wypełnieniu przez Wykonawcę.
8. Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu wad jakościowych oleju napędowego będącego przedmiotem zamówienia i jego wpływu na pracę autobusów.
9. Okres rękojmi dla oferowanych olejów napędowych wynosi 24 miesiące od każdej dostawy.
§ 6
Odpowiedzialność Wykonawcy
1. Wykonawca zobowiązuje się zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1 % wartości zamówienia (brutto) za każdy dzień zwłoki z dostawą oleju napędowego, licząc od dnia upływu terminu, w ciągu którego Wykonawca zobowiązany jest zrealizować dostawę.
2. Wykonawca zobowiązuje się zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1 % wartości zamówienia (brutto) za każdy dzień zwłoki z dostawą oleju napędowego wolnego od wad w przypadku reklamacji określonej w §5 ust. 6 umowy, licząc od dnia upływu terminu, w ciągu którego Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć olej napędowy wolny od wad.
3. W przypadku odstąpienia od umowy lub jej rozwiązania z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca, niezależnie od tego, czy odstąpienie lub rozwiązanie dokonywane jest na podstawie postanowień umowy lub przepisów powszechnie obowiązujących (kodeks cywilny, ustawa Prawo zamówień publicznych), Wykonawca zobowiązuje się zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości 10 % wartości zamówienia brutto, o której mowa w § 3 ust. 1 umowy, w części niezrealizowanej stanowiącej różnicę maksymalnej nominalnej wartości brutto oraz wartości brutto wykonanych dostaw do dnia odstąpienia lub rozwiązania umowy.
4. Naliczone kary umowne lub ich część Zamawiający ma prawo według swojego wyboru pokryć w całości lub w części z przeznaczonego na ten cel zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub potrącić z należności za wykonane dostawy albo żądać ich zapłaty od Wykonawcy.
5. Zamawiającemu przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych, na zasadach ogólnych.
§ 7
Odstąpienie od umowy
Oprócz wypadków wymienionych w kodeksie cywilnym, ustawie Prawo zamówień publicznych oraz oprócz wcześniejszych postanowień umowy przyznających prawo
do odstąpienia od umowy, Zamawiającemu przysługuje również prawo do odstąpienia
od umowy w następujących sytuacjach:
1) w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy
nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy: odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić w terminie miesiąca
od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim wypadku zamawiający zapłaci wykonawcy odpowiednią część wynagrodzenia za dostarczone do tego okresu czasu paliwo.
2) w przypadku rażącego naruszania przez Wykonawcę warunków niniejszej umowy, w tym w szczególności nierealizowania dostaw, powtarzających się nieterminowych dostaw
lub reklamacji dotyczących jakości dostarczanego paliwa.
§ 8
Osoby odpowiedzialne za realizację umowy
1) Osobą upoważnioną do kontaktów z Wykonawcą w sprawie wykonania niniejszej umowy ze strony Zamawiającego są:
a) …………………………………………….,
b) ……………………………………………..
2) Osobami upoważnionymi do kontaktów z Zamawiającym w sprawie wykonania niniejszej umowy ze strony Wykonawcy są:
a) …………………………………………….,
b) ……………………………………………..
§ 9
Zmiana umowy
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w przypadkach przewidzianych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych. Niezależnie od tego zmiana umowy może nastąpić w następujących przypadkach:
1) W przypadku zmiany daniny o charakterze publicznoprawnym, w tym podatku VAT, akcyzy strony uwzględnią powstałe zmiany,
2) W przypadku konieczności wprowadzenia zmian z uwagi na zmianę obowiązujących przepisów prawa,
3) nazwy handlowej oferowanego paliwa (pod warunkiem iż zmiana ta dotyczy samej nazwy a nie parametrów oferowanego paliwa - parametry mogą być zmienione w przypadku zmiany wymagań jakościowych dla paliw ciekłych wprowadzonych właściwym rozporządzeniem),
4) jeśli konieczność wprowadzenia takich zmian wynikać będzie z okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego bez zwiększenia ustalonego wynagrodzenia.
5) Zwiększenia rabatu/zmniejszenia marży z inicjatywy Wykonawcy.
§ 10
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
W celu zabezpieczenia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy Wykonawca wnosi do Zamawiającego zabezpieczenie w wysokości 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie Wykonawcy, tj. ……………………………… najpóźniej w dniu podpisania umowy.
§ 11
Postanowienia końcowe
1. Umowa zostaje zawarta na okres 12 miesięcy, tj. od 01.01.2021 r. do 31.12.2021 r.
2. Wykonawca nie może bez pisemnej zgody Zamawiającego dokonać przelewu wierzytelności wynikających z niniejszej umowy.
3. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych oraz przepisy Kodeksu cywilnego.
4. Wszelkie zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej, pod rygorem nieważności.
5. Odstąpienie od umowy lub jej rozwiązanie powinno być dokonane w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
6. W przypadku wystąpienia spraw spornych, których nie uda się rozwiązać polubownie, do ich rozstrzygnięcia właściwy jest Sąd właściwy ze względu na siedzibę Zamawiającego.
7. Niniejsza umowa została sporządzona w czterech jednobrzmiących egzemplarzach, po dwa dla każdej ze stron.
8. Załącznikami do niniejszej umowy są: SIWZ (wraz z załącznikami) oraz oferta Wykonawcy. Dokumenty te stanowią integralną część umowy.
ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
1.Zamawiający będzie wymagał od wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej brutto podanej w ofercie.
2.Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione w następujących formach:
1)pieniądzu,
2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
3)gwarancjach bankowych,
4)gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3.Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu, przelewem bankowym, musi wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank PEKAO SA. o/Nowy Targ: nr rachunku 16124015741111000007906745
przed terminem podpisania umowy.
4.Zamawiający zwróci 100% wartości należytego zabezpieczenia wykonania umowy wniesionego przez wykonawcę, w terminie 30 dni od dnia dokonania odbioru ostatniej partii oleju napędowego objętego umową oraz uznania należytego wykonania zamówienia.
XVI. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawiera
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w przypadkach przewidzianych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych. Niezależnie od tego zmiana umowy może nastąpić w następujących przypadkach:
1)W przypadku zmiany daniny o charakterze publicznoprawnym, w tym podatku VAT, akcyzy strony uwzględnią powstałe zmiany,
2)W przypadku konieczności wprowadzenia zmian z uwagi na zmianę obowiązujących przepisów prawa,
3)nazwy handlowej oferowanego paliwa (pod warunkiem iż zmiana ta dotyczy samej nazwy a nie parametrów oferowanego paliwa - parametry mogą być zmienione w przypadku zmiany wymagań jakościowych dla paliw ciekłych wprowadzonych właściwym rozporządzeniem),
4)jeśli konieczność wprowadzenia takich zmian wynikać będzie z okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego bez zwiększenia ustalonego wynagrodzenia.
5)Zwiększenia rabatu/zmniejszenia marży z inicjatywy Wykonawcy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
04.12.2020, godzina:
12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą:
do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe: