Ogłoszenie nr 586338-N-2020 z dnia 17.09.2020 r.

Gmina Ośno Lubuskie: Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Ośnie Lubuskim (budynek byłego Zespołu Szkół Publicznych w Ośnie Lubuskim)
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Regionalny Program Operacyjny – Lubuskie 2020, Oś Priorytetowa 3 „Gospodarka niskoemisyjna”, Działanie 3.2 „Efektywność energetyczna”, Poddziałanie 3.2.1 „Efektywność energetyczna – projekty realizowane poza formułą ZIT”
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ośno Lubuskie, krajowy numer identyfikacyjny 21096685200000, ul. ul. Rynek  1 , 69-220  Ośno Lubuskie, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 957 571 330, e-mail sekretarz@osno.pl, faks 957 575 080.
Adres strony internetowej (URL): www.osno.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
https://bip.wrota.lubuskie.pl/ugosnolubuskie/

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
https://bip.wrota.lubuskie.pl/ugosnolubuskie/

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie
Adres:
Urząd Miejski w Ośnie Lubuskim, ul. Rynek 1, 69-220 Ośno Lubuskie

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Ośnie Lubuskim (budynek byłego Zespołu Szkół Publicznych w Ośnie Lubuskim)
Numer referencyjny: ZF.271.4.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest „Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Ośnie Lubuskim (budynek byłego Zespołu Szkół Publicznych w Ośnie Lubuskim)”. 2. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020, Oś Priorytetowa 3 „Gospodarka niskoemisyjna”, Działanie 3.2 „Efektywność energetyczna”, Poddziałanie 3.2.1 „Efektywność energetyczna – projekty realizowane poza formułą ZIT”. 3. Zakres prac termomodernizacyjnych obejmuje: 3.1. roboty budowlane w budynku dydaktycznym przeznaczonym dla uczniów klas IV-VIII, określonym w projekcie wykonawczym jako część A, 3.2. roboty budowlane w budynku dydaktycznym przeznaczonym dla uczniów klas I-III, określonym w projekcie wykonawczym jako część B, 3.3. roboty budowlane w budynku sali gimnastycznej z zapleczem sanitarnym i magazynowym oraz mieszczący oddział przedszkolny, określony w projekcie wykonawczym jako część C. 3.4. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) docieplenie ścian zewnętrznych budynku, 2) docieplenie stropodachów wentylowanych, 3) docieplenie stropodachu niewentylowanego, 4) wymianę okien na energooszczędne, 5) wymianę drzwi zewnętrznych na energooszczędne, 6) modernizację instalacji ciepłej wody użytkowej wraz z montażem nowych ciepłomierzy oraz powietrzną pompę ciepła, 7) przebudowę kotłowni i instalacji rurowej w kotłowni, gruntowną modernizację instalacji c.o., wymianę rur, montaż zaworów i głowic termostatycznych zdalnie sterowanych, 8) modernizację oświetlenia, 9) wymianę pokrycia dachowego z dachówki karpiówki w budynku A, 10) remont pokryć dachowych – budynek A, B i C. 3.1. Zagospodarowanie terenu pozostaje bez zmian. W zakresie działki nr 322 przewidziano jedynie zewnętrzne podłączenie instalacji gazowej od strony ulicy Jeziornej wynikające ze zmiany sposobu zasilania kotłowni z węglowej na gazową (projekt instalacji według opracowania branży sanitarnej). 4. Zakres prac termomodernizacyjnych – część A: 4.1. prace przygotowawcze i rozbiórkowe, w tym: 1) demontaż zwodów pionowych nienaprężanych instalacji odgromowej, 2) rozebranie parapetów zewnętrznych z blachy, 3) przecinanie poprzeczne palnikiem mocowania balustrad, 4) wykucie z muru każdej wmurowanej końcówki wspornika stalowego - uchwyty do flag, 5) demontaż instalacji dzwonkowej na elewacji, 6) demontaż instalacji nagłośnienia na elewacji, 7) demontaż do ponownego montażu elementów systemu telewizji użytkowej - kamera zewnętrzna, 8) demontaż zaworu czerpalnego (wypływowego) o śr.15-20mm, 9) rozebranie ścieków z elementów betonowych o grubości 20 cm na podsypce piaskowej, 10) osłony okien folią polietylenową, 11) odbicie tynków zewnętrznych z zaprawy cementowo-wapiennej na wykuszach, 12) odbicie tynków zewnętrznych z zaprawy cementowo-wapiennej, 13) odbicie tynków zewnętrznych z zaprawy cementowo-wapiennej na ościeżach, 14) demontaż wysięgników rurowych o ciężarze do 30 kg mocowanych na ścianie, 15) demontaż opraw oświetlenia zewnętrznego na wysięgniku, 16) rozebranie balustrad z kształtowników stalowych, 17) odbicie gzymsów, 18) skucie opasek wokół okien, gzymsów podokiennych, 19) odbicie tynków zewnętrznych z zaprawy cementowo-wapiennej - zadaszenie elewacji tylnej, 20) demontaż wywietrzaków wraz z podstawami, 21) rozebranie balustrad z kształtowników stalowych, 22) wycieraczki do obuwia typowe – demontaż, 23) zerwanie posadzek lub okładzin z masy lastrykowej, 24) rozbiórka elementów konstrukcji betonowych niezbrojonych o grubości do 15 cm - przy wejściu do kotłowni, 25) rozbiórka elementów konstrukcji betonowych niezbrojonych o grubości do 15 cm - przy wejściu bocznym, 26) skucie nierówności 4 cm na ścianach z cegieł na zaprawie cementowo-wapiennej – cokół, 27) wykucie otworów w ścianach z cegieł o grub. 1/2ceg. na zaprawie cementowej dla otworów drzwiowych i okiennych, 28) wykucie z muru ościeżnic drewnianych okiennych o powierzchni ponad 2 m2, 29) wykucie z muru ościeżnic stalowych i drewnianych drzwiowych o powierzchni ponad 2 m2, 30) wykucie z muru podokienników drewnianych, 31) rozebranie nawierzchni z kostki betonowej na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem, 32) załadowanie gruzu na samochody samowyładowcze, 33) wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki przy mechanicznym załadowaniu i wyładowaniu samochodem samowyładowczym na odległość 1 km, 34) wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki przy mechanicznym załadowaniu i wyładowaniu samochodem samowyładowczym, 35) uzupełnienie tynków zewnętrznych zwykłych, 36) naprawa istniejących tynków zewnętrznych cementowo-wapiennych na ścianach, 4.2. termomodernizacja piwnic i cokołu, w tym: 1) wykopy w ścianach pionowych przy odkrywaniu odcinkami istniejących fundamentów o głębokości do 1.5 m w gruncie, 2) przygotowanie starego podłoża pod docieplenie - oczyszczenie mechaniczne i zmycie, 3) ręczne wykonanie tynków zewnętrznych cementowych na ścianach fundamentowych, 4) wykonanie izolacji przeciwwilgociowych powłokowych bitumicznych pionowych - wykonywane na zimno z emulsji asfaltowej oraz z masy asfaltowo-kauczukowej, 5) wykonanie izolacji cieplnych z płyt polistyrenowych ekstrudowanych gr. 10 cm - pionowe, 6) przyklejenie warstwy siatki na ścianach, 7) zasypanie wykopów, 8) wykonanie okładziny elewacyjnej z płytek okładzinowych na zaprawie klejowej cienkowarstwowej, 9) profilowanie i zagęszczanie podłoża wykonywane ręcznie w gruncie pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, warstwy podsypkowe zagęszczane ręcznie, 10) obrzeża betonowe na podsypce cementowo-piaskowej, spoiny wypełnione zaprawą cementową, 11) opaska z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem, 12) warstwa wzmacniająca grunt pod warstwy technologiczne z geowłókniny, 13) nawierzchnie żwirowe, warstwa dolna gr. 10 cm z kruszywa rozściełanego ręcznie, 14) ścieki z elementów betonowych gr. 20 cm na podsypce cementowo-piaskowej, 15) wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem - kostka z odzysku, 16) montaż wycieraczek do obuwia, 17) wykonanie okładzin schodów z płytek układanych na klej, 4.3. elewacja, w tym: 1) wymiana okien na energooszczędne, w tym na okna z PCV oraz okna z profili drewnianych wraz z obrobieniem ościeży lub powierzchni ścian i wymalowaniem od wewnątrz, 2) osadzenie parapetów zewnętrznych z blachy tytanowo-cynkowej wstępnie patynowanej na kolor jasno-szary, 3) osadzenie obróbek blacharskich gzymsów (gzyms cokołowy i gzyms na poziomie parapetów i okien I piętra z blachy tytanowo-cynkowej wstępnie patynowanej na kolor jasno-szary), 4) renowacja drzwi zewnętrznych dz1 - elewacja frontowa (wraz z samozamykaczami, zamkami i 5 kpl. kluczy) z obróbką obsadzenia, 5) wymiana drzwi zewnętrznych na energooszczędne – wykonać na wzór istniejących, z obróbką osadzenia, 6) obsadzenie podokienników w ścianach z cegieł, 7) wykonanie tynków zwykłych wewnętrznych z zaprawy cementowo-wapiennej na ościeżach, 8) dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi starych tynków wewnętrznych ścian, 9) przygotowanie starego podłoża pod docieplenie metodą lekką-mokrą - oczyszczenie mechaniczne i zmycie, gruntowanie, 10) docieplenie ścian zewnętrznych budynku (ściana budynku, klatka budynku, ściana cokołowa), 11) docieplenie stropodachów wentylowanych, docieplenie stropodachu niewentylowanego, 12) wielowarstwowe systemy ociepleń ścian – ręczne przyklejanie płyt styropianowych o gr. 13 cm, przymocowanie płyt styropianowych kołkami do ścian, ręczne szpachlowanie zbrojone jedną warstwą siatki z włókna szklanego, 13) ochrona obszaru zagrożonego uderzeniem, 14) ręczne wykonywanie tynków elewacyjnych – warstwa pośrednia i warstwa wierzchnia - tynk o fakturze piaskowca, 15) ocieplenie ścian budynków płytami styropianowymi - przyklejenie płyt styropianowych gr. 3cm do ościeży, przyklejenie płyt styropianowych gr. 2cm opaski okienne, przyklejenie warstwy siatki na ościeżach i opaskach, wykonanie blend okiennych, 16) ocieplenie ścian budynków płytami styropianowymi - pogrubienie ściany styropianem gr. 3cm, 17) ochrona narożników wypukłych, 18) wykonanie wyprawy elewacji cienkowarstwowej szczotkowanej - ościeża o szer. do 30 cm, 19) montaż profili elewacyjnych - gzymsy podokapowe wykonane jako silikatowe jak istniejące - wykończenie tynk szczotkowany, 20) montaż profili elewacyjnych - gzymsy podparapetowe - wykończenie tynk szczotkowany, 21) montaż profili elewacyjnych - odtworzenie detalu na wzór istniejącego zwieńczenie okien nad wejściem - wykończenie tynk szczotkowany, 22) montaż profili elewacyjnych - odtworzenie pilastrów wraz z głowicami - wykończenie tynk szczotkowany, 23) malowanie gzymsów, 24) spadki pod obróbki blacharskie z zaprawy, 25) wykonanie parapetów z blachy powlekanej białej o szer. w rozwinięciu ponad 25 cm, 26) obróbki przy szerokości w rozwinięciu do 25 cm- z blachy z tytancynku - opierzenia gzymsów elewacyjnych, 27) montaż wysięgników rurowych zdemontowanych na ścianie, 28) montaż opraw oświetlenia zewnętrznego, 29) montaż elementów systemu telewizji użytkowej - kamera zewnętrzna (montaż zdemontowanej), 30) montaż balustrad zewnętrznych z rozbiórki, 31) dwukrotne malowanie farbą olejną balustrad z prętów prostych, 32) wykonanie profilowanego gzymsu drewnianego wraz z impregnacją, 33) ruszty drewniane pod deskowanie, deskowanie z listew drewnianych o szerokości do 45 mm i lakierowanie, 34) ocieplenie ścian budynków płytami styropianowymi gr. 12 cm klejonymi do podłoża - docieplenie ścian poddasza bez tynku, przymocowanie płyt styropianowych kołkami do ścian, 35) ocieplenie ścian budynków płytami z pianki poliuretanowej powlekanej warstwą aluminium gr. 2x5cm cm klejonymi do podłoża - docieplenie ścian klatki schodowej od wewnątrz z wykonaniem wyprawy tynkarskiej, przymocowanie płyt kołkami do ścian, 36) ocieplenie ścian budynków płytami z pianki poliuretanowej powlekanej warstwą aluminium gr. 2cm cm klejonymi do podłoża - docieplenie ościeży okien klatki schodowej od wewnątrz z wykonaniem wyprawy tynkarskiej, 37) malowanie tynków wewnętrznych farbą silikonową, 38) wykonanie renowacji płaskorzeźby portalu wg projektu z hydrofobizacją, 4.4. schody, murki piwniczne, zsyp do kotłowni, w tym: 1) odbicie tynków z zaprawy - balustrady schodów, 2) tynki renowacyjne jednowarstwowe o gr. 1 cm wykonywane ręcznie, 3) wykończenie powierzchni - wykonanie warstwy nawierzchniowej – szpachlowanie; wykonanie powłoki malarskiej – ochronnej; wykonanie powłoki malarskiej, 4) rozebranie ścian z cegieł na zaprawie cementowo-wapiennej, 5) rozbiórka elementów konstrukcji betonowych zbrojonych - schodów zejścia do kotłowni, 6) demontaż nakryw studzienek piwnicznych o powierzchni elementu ponad 1 m2, 7) demontaż złomowy wciągnika, 8) wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki, 9) zasypanie i zagęszczenie (zsypu kotłowni, murków piwnicznych), 4.5. wymiana pokrycia dachowego, w tym: 1) całkowita wymiana pokrycia dachowego z dachówki karpiówki – pokrycie dachu dachówką karpiówką ceramiczną podwójną w koronkę: a) wzmocnienie i naprawa konstrukcji dachu, b) impregnacja ogniochronna konstrukcji dachu, c) impregnacja, przycięcie i przybicie kontrłat i łat, d) osadzenie okien w połaci dachowej wraz z wykonaniem konstrukcji nośnej, e) docieplenie połaci dachowych w partiach dachu stromego (poddasze użytkowe) – ułożenie płyt z wełny mineralnej z paraizolacją) wraz z zabezpieczeniem płyt folią paraizolacyjną, f) wykonanie izolacji cieplnych i przeciwdźwiękowych, g) ułożenie ekranu zabezpieczającego z folii, h) wykonanie konstrukcji rusztów pod okładziny z płyt gipsowych, i) okładziny stropów płytami gipsowo-kartonowymi, j) ręczne wykonanie gładzi gipsowych jednowarstwowych wewnętrznych, k) dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi powierzchni wewnętrznych – płyt gipsowych spoinowanych szpachlowanych z gruntowaniem, l) przemurowanie kominów z nowej cegły klinkierowej w kolorze czerwonym, wraz z wykonaniem rusztowania przy kominach o obwodzie od 2 do 5m, m) spoinowanie ścian zaprawą cementową, barwioną, n) nakrywy kominów o średniej grubości 7 cm, 2) drobne naprawy pokrycia papowego (dachy płaskie): a) umocowanie pokrycia i zakitowanie – warstwy spadkowe z keramzytobetonu, b) wykonanie izolacji cieplnych i przeciwdźwiękowych z płyt PIR gr. 12 cm (na zamek), mocowanie płyt za pomocą metalowych łączników, c) pokrycie dachów papą termozgrzewalną dwuwarstwowe (nawierzchniowa w kolorze czerwonym), 3) montaż instalacji odgromowej, w tym: przewody instalacji odgromowej, złącza, montaż uchwytów, rury winidurowe, skrzynka probiercza, badania i pomiary instalacji uziemiającej i piorunochronnej, 4) wykonanie obróbek blacharskich z blachy tytanowo-cynkowej wstępnie patynowanej na kolor jasnoszary – pas nadrynnowy, gzymsy, kominy, obróbka wieżyczki, wykusz, koszowe, odboje, 5) wykonanie obróbek blacharskich z blachy powlekanej o szer. w rozwinięciu ponad 25 cm, 6) montaż orynnowania z blachy tytanowo-cynkowej wstępnie patynowanej na kolor szary (50% z odzysku), w tym montaż zbiorniczków przy rynnach w całości z odzysku, 7) montaż rur spustowych z blachy tytanowo-cynkowej wstępnie patynowanej, 8) podłączenie do kanalizacji deszczowej PVC DN 160 mm, montaż rewizji z PVC (czyszczaki z PVC kanalizacyjne deszczowe) o śr. 160 mm o połączeniach wciskowych, 9) montaż deski okapowej, 10) wykonanie miejscowej naprawy elementów podłóg z desek podłogowych o grubości 25 mm, 11) ułożenie ekranu zabezpieczającego z folii paraizolacyjnej – docieplenie stropu nad częścią użytkową poddasza, 12) wykonanie izolacji cieplnych i przeciwdźwiękowych z wełny mineralnej, poziome, z płyt układanych na sucho – docieplenie stropu nad częścią użytkową poddasza, docieplenie skosów, 13) okładziny stropów płytami gipsowo-kartonowymi na ruszcie metalowym, 14) montaż czyszczaków z PVC kanalizacyjnych deszczowych o śr. 160 mm o połączeniach wciskowych, 15) montaż rewizji przesuwnych z blachy tytanowo-cynkowej, 16) montaż elementów komunikacji po dachu – stopień kominiarski, ławeczka kominiarska duża, 17) naprawa wieżyczki, 4.6. instalacje sanitarne: 1) instalacja wodno-kanalizacyjna: a) demontaż rurociągu stalowego ocynkowanego o śr. 50 mm, b) demontaż urządzeń do podgrzewania wody, c) demontaż zabytkowych źródełek, d) montaż rurociągów z rur PE wraz z izolacją otulinami, e) wykonanie podejść dopływowe w rurociągach z tworzyw sztucznych do zaworów czerpalnych, baterii, mieszaczy, hydrantów itp. o połączeniu sztywnym o śr. zewn. 16 mm, f) montaż baterii umywalkowych jednouchwytowych z dwoma zaworami o śr. nominalnej 15mm, g) montaż trójnika z żeliwa ciągliwego ocynkowanego, h) montaż zaworów czerpalnych o śr. nominalnej 15 mm, i) płukanie instalacji wodociągowej, j) próby szczelności instalacji wodociągowej, k) wykucie, zamurowanie i otynkowanie bruzd w ścianach z cegły na zaprawie wapiennej i cementowo-wapiennej, l) wykonanie przejścia rurociągu przez ściany murowane, stropy betonowe, w tulejach ochronnych wraz z tynkowaniem i malowaniem, w tym z opaskami ogniochronnymi, m) montaż umywalek pojedynczych porcelanowych z syfonem gruszkowym, postumentów porcelanowych do umywalek, montaż zabytkowych źródełek z demontażu, n) wykonanie podejść odpływowych z PVC o śr. 50 mm, o) wywiezienie i utylizacja gruzu i złomu (zdemontowanych rur) 2) instalacja gazowa wewnętrzna: a) montaż rurociągów instalacji gazowej, stalowe, o połączeniach spawanych o śr. nom. 65 mm, montaż kształtek stalowych, kurków gazowych przelotowych, montaż zestawu detekcji gazu: moduł, zawór DN50, detektor, lampa ostrzegawcza, syrena piezoelektryczna, b) bufor instalacji gazu z rur o śr. nom. 125 mm, c) malowanie rur stalowych i blaszanych, d) wykonanie próby instalacji gazowej, 3) kotłownia, w tym instalacja elektryczna w kotłowni: 1. kotłownia: a) demontaż kotła o mocy 240kW, b) demontaż istniejącego orurowania kotłowni wraz z armaturą, c) demontaż pomostów o masie do 5 t, d) wykucie z muru ościeżnic stalowych lub krat drzwiowych o powierzchni ponad 2m2, e) wykucie otworów w ścianach z cegieł dla otworów okiennych i drzwiowych, f) odbicie tynków wewnętrznych z zaprawy cementowo-wapiennej na ścianach, filarach, pilastrach, na stropach płaskich, belkach, biegach i spocznikach schodów, o powierzchni odbicia do 5m2, g) uzupełnienie ścian lub zamurowanie otworów w ścianach na zaprawie cementowo-wapiennej bloczkami z betonu komórkowego, h) wykonanie przesklepień otworów w ścianach z cegieł – obsadzenie belek stalowych, umocowanie siatki na stopkach belek, wypełnienie oczek siatki na ścianach i stropach zaprawą cementową, i) wykonanie tynków zwykłych wewnętrznych, j) zasypanie i zagęszczenie pomieszczenia kotłowni wraz z pomieszczeniem magazynu – piasek; podkłady z ubitych materiałów sypkich na podłożu gruntowym – pospółka; podkłady betonowe na podłożu gruntowym; zbrojenie siatką stalową; wykonanie izolacji przeciwwilgociowych z papy powierzchni poziomych na lepiku na zimno; wykonanie warstwy wyrównawczej pod posadzki z zaprawy cementowej; k) wykonanie stopni betonowych wewnętrznych wraz z wykonaniem okładzin schodów z płytek 30x30cm, l) wykonanie fundamentów betonowych pod maszyny, m) wykonanie posadzek i cokolików płytkowych z kamieni sztucznych, płytki 30x30cm, cokolik 15 cm, n) zabezpieczenie progu z kątownika, o) przemurowanie przewodów kominowych i wentylacyjnych z cegły na zaprawie wapiennej i cementowo-wapiennej na wszystkich kondygnacjach, p) uzupełnienie tynków zwykłych wewnętrznych z zaprawy cementowo-wapiennej na ścianach ceramicznych, betonowych z płyt wiórowo-cementowych, zagruntowanych na siatkach na wszystkich kondygnacjach, q) dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi tynków wewnętrznych ścian i sufitów (na wszystkich kondygnacjach), r) wykonanie przebicia w ścianie z cegły, s) montaż drzwi stalowych przeciwpożarowych i zewnętrznych wraz z obróbką, t) wykonanie tynków wewnętrznych cementowo-wapiennych na ścianach i słupach, stropach i podciągach, u) przyklejenie płyt z wełny mineralnej i warstwy siatki do stropu, przymocowanie płyt z wełny mineralnej do ścian z betonu, v) ułożenie glazury na ścianach oraz płytek na posadzce, w) malowanie farbami emulsyjnymi ścian i sufitów, 2. technologia kotłowni wraz z wewnętrzną instalacją gazu i kanalizacji sanitarnej: a) montaż kotła grzewczego – zestaw z kompletem zabezpieczeń, b) montaż regulatora pogody z kompletnym wyposażeniem, c) montaż zasobnika ciepła, d) montaż naczyń zbiorczych, e) montaż pomp obiegowych, ładowania zasobnika, cyrkulacyjnej, f) montaż zaworów bezpieczeństwa, g) montaż separatora powietrza i zanieczyszczeń, h) montaż zaworów 3d z siłownikiem, i) montaż filtrów siatkowych, zaworów zwrotnych, zaworów regulacyjnych, zaworów antyskażeniowych, wodomierzy, zaworów odcinających kulowych, zaworów odpowietrzających, rozdzielaczy do kotłów i instalacji c.o., j) montaż termometrów i manometrów, k) montaż uzdatniacza wody - kompaktowa zmiękczalnia, l) montaż zaworu automatycznego napełniania z ogranicznikiem ciśnienia, zaworem zwrotnym, odcinającym i manometrem, m) montaż ciepłomierzy, n) wykonanie przewodów wentylacyjnych, w tym kratki wentylacyjne, wywietrzaki dachowe wraz z próbą montażową, o) montaż rurociągów w instalacjach c.o. wraz z izolacją otulinami, p) dwukrotne malowanie farbą olejną rur wodociągowych i gazowych, q) uruchomienie kotłowni, próby szczelności instalacji c.o., r) remont posadzki cementowej, s) wykonanie wykopu z zasypaniem i odeskowaniem wewnątrz budynku, t) montaż rurociągów żeliwnych kanalizacyjnych, u) wykonanie studni rewizyjnej z kręgów betonowych, montaż trójnika żeliwnego kanalizacyjnego, wykonanie wpustu, v) montaż rurociągów stalowych ocynkowanych i z tworzyw sztucznych wraz z izolacją otulinami, w) wykonanie prób szczelności instalacji wodociągowych, płukanie instalacji wodociągowej, x) wykonanie podejść do dopływowych w rurociągach z tworzyw sztucznych do płuczek ustępowych, y) montaż baterii umywalkowych jednouchwytowych z dwoma zaworami, z) łączenie rur, kształtki, izolacje, aa) wiercenie otworów w cegle techniką diamentową, 3. instalacja elektryczna kotłowni: a) demontaż opraw oświetleniowych oraz uszczelnionego łącznika, b) montaż tablicy rozdzielczej z szyną uziemiającą GSU, c) montaż przewodów, rur winidurowych, przewodów kabelkowych, odgałęźników bryzgoszczelnych, gniazd instalacyjnych, łączników instalacyjnych bryzgoszczelnych, korytek, opraw, uchwytów uziemiających skręcanych na rurach, d) montaż wyłącznika kotłowni, transformatora ochronnego przenośnego, e) podłączenie przewodów pojedynczych, kabelkowych wraz z montażem końcówek kablowych, f) sprawdzenie i pomiar obwodów elektrycznych, wykonanie badania i pomiarów instalacji uziemiającej, sprawdzenie samoczynnego wyłączania zasilania, 4. komin: a) system podprowadzania spalin do kaskady trzech kotłów, komin odprowadzenia spalin, rusztowanie, 5. wentylacja: a) wykonanie kanału nawiewnego oraz wywiewnego wraz z montażem kratek żaluzjowych, montaż wywietrzaka dachowego, 6. zewnętrzna instalacja gazowa: a) wykopy liniowe pod fundamenty, rurociągi, kolektory wraz z wykonaniem podłoży z materiałów sypkich i zasypaniem i rozplantowaniem ziemi, b) montaż rurociągów z rur polietylenowych, w tym połączenia, łączenia rur, montaż kształtek, c) oznakowanie trasy gazociągu, d) wykonanie przejścia gazociągu przez ściany z betonu, e) wykonanie szafki gazowej naściennej, f) wykonanie podejścia obustronnego do gazomierza, 7. instalacja centralnego ogrzewania: a) demontaż grzejników żeliwnych i stalowych, demontaż zaworów grzejnikowych, demontaż rurociągów stalowych, b) transport złomu na odległość 20 km, c) montaż grzejników stalowych jednopłytowych, dwupłytowych, trzypłytowych, d) montaż rur z tworzyw sztucznych, e) układanie/montaż rurociągów z rur PE-RT-AL, montaż rurociągów w instalacjach c.o. stalowych, f) wykonanie prób szczelności instalacji c.o. z rur z tworzyw sztucznych oraz instalacji c.o. z rur stalowych i miedzianych, g) malowanie rur stalowych i blaszanych, h) montaż zaworów przelotowych kulowych, zwrotnych, i) montaż zaworów termostatycznych, wymiana zaworów termostatycznych, j) montaż siłowników termicznych wraz z adapterem, k) montaż wzmacniacza WS, panelu centralnego, termostatu, l) montaż zaworu automatycznego odpowietrzającego, m) wykonanie prób z dokonaniem regulacji instalacji centralnego ogrzewania, n) wykonanie izolacji rurociągów otulinami, o) wykonanie przejścia rurociągu przez ściany murowane i stropy betonowe, wraz z tynkowaniem i malowaniem wraz z zabezpieczeniem, p) wykucie, zamurowanie i otynkowanie bruzd w ścianach z cegły na zaprawie wapiennej i cementowo-wapiennej, q) transport i utylizacja gruzu, 8. instalacja zasilania budynku B: a) układanie/montaż rurociągów w instalacjach c.o. stalowych wraz z otulinami, b) montaż zaworów przelotowych kulowych, c) malowanie rur stalowych i blaszanych, d) wykonanie prób szczelności instalacji c.o., 9. instalacja zasilania nagrzewnic: a) układanie rurociągów stalowych w instalacjach c.o. wraz z otulinami, b) montaż zaworów przelotowych kulowych, c) wykonanie prób szczelności instalacji c.o., d) malowanie rur stalowych i blaszanych, 10. instalacje elektryczne: a) montaż rozłącznika 150/5A, montaż wyłączników nadprądowych, b) montaż analizatora parametrów sieci, c) przygotowanie podłoża pod osprzęt instalacyjny – wykonanie otworów w podłożu ceglanym, wykucie bruzd dla przewodów w cegle, zaprawianie bruzd, d) wykonanie kanału instalacyjnego, korytek, e) montaż puszek instalacyjnych, gniazd instalacyjnych, f) montaż przewodów kabelkowych wraz z zasilaniem, układanie poziomego okablowania strukturalnego, g) wykonanie podłączeń przewodów kabelkowych, h) montaż szafki wiszącej FD z wyposażeniem, i) montaż gniazd, 4.7. wymiana opraw oświetleniowych w klasach na oświetlenie typu LED: 1) wymiana opraw oświetleniowych świetlówkowych na oprawy LED w klasach ze źródłem światła, 4.8. wymiana instalacji elektrycznej i opraw oświetleniowych w auli: 1) demontaż opraw oświetleniowych świetlówkowych z kloszem, demontaż nieuszczelnionego łącznika podtynkowego, natynkowego, demontaż gniazd instalacyjnych wtykowych, 2) przygotowanie podłoża – wykucie bruzd dla przewodów wtynkowych w cegle wraz z zaprawieniem bruzd, 3) przygotowanie podłoża pod osprzęt instalacyjny – wykonanie otworów w płycie gipsowo-kartonowej, wykonanie otworów w podłożu ceglanym, 4) montaż puszek instalacyjnych podtynkowych, łączników świecznikowych w puszce instalacyjnej, 5) montaż gniazdek instalacyjnych wtyczkowych, 6) układanie i montaż przewodów kabelkowych, podłączenie przewodów kabelkowych, 7) montaż opraw oświetleniowych wraz ze źródłem światła, wraz z elementami mocowań, przewodami kabelkowymi, szyną trójfazową, łącznikami, końcówkami zasilającymi, zaślepkami, 8) montaż listwy LED, 9) montaż transformatorów elektronicznych, 10) wykonanie korytka dla przewodów dla oświetlenia, zasilanie projektora, 11) montaż rozłączników lub wyłączników przeciwporażeniowy w rozdzielnicach, 12) wykonanie sprawdzenia i pomiarów obwodu elektrycznego niskiego napięcia. 5. Zakres prac termomodernizacyjnych – część B: 5.1. prace przygotowawcze i rozbiórkowe: 1) demontaż instalacji odgromowej; 2) demontaż parapetów z blachy ocynkowanej; 3) demontaż elementów drabinek metalowych prowadzących na dach (dach wyższy i dach niższy); 4) demontaż elementów stalowych stanowiących kotwienie pionowych odcinków instalacji odgromowej, uchwytów do mocowania flag okolicznościowych itp.; 5) demontaż opierzeń murków ognioochronnych i ścian attykowych z blachy ocynkowanej, demontaż opierzeń kominów; 6) rozebranie wolnostojących kominów; 7) demontaż rynien i rur spustowych z blachy ocynkowanej wraz z elementami mocującymi, demontaż opierzeń pasów nadrynnowych; 8) demontaż rewizji wykonanych z PCV (rury spustowe w elewacji tylnej są podłączone do kanalizacji deszczowej); 9) demontaż dachówki cementowej zakładkowej (elewacja frontowa) - stara dachówka, która nie będzie powtórnie użyta); 10) demontaż dachówki karpiówki podwójnie w koronkę (elewacja tylna) - nowa dachówka - zakłada się powtórne wykorzystanie 80 % dachówki; 11) demontaż elementów oświetlenia zewnętrznego (elewacja tylna i elewacja frontowa – wejście do stołówki ) i kamer monitorujących; 12) demontaż elementów instalacji wentylacji mechanicznej; 13) zabezpieczenie folią istniejącej stolarki okiennej i drzwiowej (stolarka do pozostawienia); 14) skucie tynków w ościeżach (średnio około 2 cm tynku); 15) demontaż balustrady przy wejściu w elewacji frontowej; 16) sprawdzenie stanu istniejących tynków - zakłada się, że około 30% tynku zostanie poddanych naprawie i uzupełnieniu; 17) sprawdzenie stanu pokrycia papowego na części płaskiego dachu (dach nad klatką schodową, dach nad częścią wyższą), usunięcie pęcherzy - przygotowanie powierzchni do ponownego pokrycia; 18) usunięcie warstwy docieplenia ułożonego na stropie ostatniej kondygnacji (około 6 cm wełny mineralnej) i warstwy folii; 19) rozbiórka łat drewnianych - przyjęto 100 % do wymiany; 20) naprawa, oczyszczenie i impregnacja istniejących krokwi – zastosować środek impregnujący – przyjęto 10 % krokwi do wymiany lub uzupełnienia; 21) skucie wystającego elementu gzymsu podokapowego (elewacja frontowa i elewacja tylna); 22) demontaż blachy na zadaszeniu pomiędzy częścią starą i nową (parterowa część stołówki w elewacji frontowej), demontaż warstw na zadaszeniu: rozbiórka papy i podkładu z płyty OSB ułożonego na zadaszeniu, rozbiórka rynien i rur spustowych z PCV; 23) demontaż stolarki okiennej przeznaczonej do wymiany – okna zespolone drewniane; 24) demontaż opaski betonowej wykonanej z polbruku (opaska szerokości około 60 cm + obrzeże chodnikowe) 5.2. prace termomodernizacyjne – dach: 1) sprawdzenie stanu pokrycia papowego na dachach płaskich, podjęcie decyzji o pozostawieniu lub zdjęciu warstw papy; 2) poszerzenie istniejącego wyłazu na poddasze nieużytkowe, tak, aby spełniał wymogi ppoż. (min. wymiary 80 cm x 80 cm; osadzenie klapy wyłazowej w odporności ogniowej EI 30; montaż do ściany wysuwanej drabiny ze stali ocynkowanej; 3) wykonanie wyłazu w połaci dachowej – wycięte częściowo płyty korytkowe podeprzeć na ściance murowanej z cegły silikatowej, otwór wykończyć ramą z kątowników stalowych - ubytki w płycie uzupełnić zaprawą cementową; 4) osadzenie wyłazu dachowego o wymiarach 80 x 80 cm np. wyłaz dachowy, osadzenie drabinki wyłazowej ze stali ocynkowanej (lub stopni wyłazowych); 5) ułożenie na stropie nad II piętrem drewnianej konstrukcji pod pomost techniczny; 6) docieplenie stropodachu wentylowanego - ułożenie płyt z wełny mineralnej z paraizolacją lub płyt z waty szklanej , λ≤ 0,038w/mK : 7) docieplenie połaci dachowych stropodachu niewentylowanego nad klatką schodową (elewacja boczna) z płyty pianki poliuretanowej typu PIR, wykończenie krawędzi na zamek; 8) pokrycie dachu w systemie dwuwarstwowym NRO: warstwa papy podkładowej i warstwą papy krycia zewnętrznego. Papę wierzchniego krycia zastosować w kolorze czerwonym; 9) otynkowanie kominów tynkiem cementowo-wapiennym, pomalowanie, zabezpieczenie korony wyprawą wodoszczelną; 10) przedłużenie istniejących krokwi o około 30 cm; 11) ułożenie folii dachowej, montaż zaimpregnowanych ciśnieniowo kontrłat i łat pod pokrycie dachówką karpiówką; 12) wykonanie obróbek blacharskich z blachy tytanowo-cynkowanej wstępnie patynowanej na kolor szary (murki ogniowe, opierzenia, pasy nadrynnowe); 13) montaż dachówki karpiówki podwójnie w koronkę: na krawędziach dachu zastosować dachówki krawędziowe; 14) pokrycie dachu w systemie dwuwarstwowym NRO: warstwa papy podkładowej i warstwą papy krycia zewnętrznego, papę wierzchniego krycia zastosować w kolorze czerwonym; 15) wykonanie docieplenia dachu nad częścią parterową w elewacji frontowej i pokrycie blachą tytanowo-cynkową patynowaną wstępnie na kolor jasnoszary (łącznie z zadaszeniem nad wejściem do parterowej części pomieszczeń zaplecza gastronomicznego stołówki) – do docieplenia zastosować płyty PIR. o grubość 12 cm. Docieplenie ułożyć na paraizolacji; 16) montaż rewizji przesuwnych z blachy tytanowo-cynkowej; 17) montaż orynnowania z blachy tytanowo-cynkowej wstępnie patynowanej na kolor szary; 18) montaż instalacji odgromowej na dachu (nowa instalacja); 19) montaż elementów wentylacji mechanicznej 5.3. elewacje: 1) przygotowanie podłoża pod docieplenie metodą lekką; 2) docieplenie elewacji styropianem BSO gr. 13 cm (elewacje powyżej cokołu); 3) wykonanie opasek ze styropianu gr. 2cm wokół okien (wg załączonych rysunków); 4) wykonanie gzymsu podokapowego (elementy silikatowe); 5) odsłonięcie partiami i wykonanie izolacji pionowej ścian zagłębionych w gruncie i cokołu: przyjęto oczyszczenie i zagruntowanie podłoża środkiem głęboko penetrującym gruntującym lub równoważnym, wykonanie hydroizolacji z dyspersyjnej masy asfaltowo-kauczukowej do przyklejania płyt styropianowych i ekstrudowanych i hydroizolacji lub z użyciem szlamów mineralnych; 6) docieplenie strefy cokołowej i ścian poniżej poziomu gruntu; docieplenie ścian wykonać w formie płyt termoizolacyjnych PIR z welonem szklanym grubości 10 cm; 7) montaż okien z profili PCV – według zestawienia stolarki; 8) osadzenie parapetów zewnętrznych z blachy tytanowo-cynkowej wstępnie patynowanej na kolor jasno-szary; 9) montaż instalacji odgromowej - prowadzenie instalacji w rurkach winidurowych o śr. 28 mm pod izolacją cieplną ściany, montaż skrzynek probierczych (kontrolnych); 10) montaż elementów wentylacji mechanicznej, uszczelnienie przejść elementów przez elewację; 11) montaż balustrady wraz z malowaniem balustrady (z rozbiórki), 12) wykończenie elewacji: tynk silikonowy malowany farbami silikonowymi wg załączonej kolorystyki: w partii cokołowej zastosować wykończenie elewacyjną płytką klinkierową; 13) montaż drabiny na dach na elewacji bocznej ze stali ocynkowanej; 14) montaż drabiny na dach części niższej (wykorzystać zdemontowaną drabinę); 15) montaż oświetlenia zewnętrznego, 16) montaż wysięgników rurowych zdemontowanych na ścianie, 17) montaż elementów systemu telewizji użytkowej (montaż zdemontowanej), 18) podłączenie do kanalizacji deszczowej PVC wraz z montażem czyszczaków, 5.4. termomodernizacja piwnic i cokołu: 1) wykopy o głębokości do 1,5 m, zasypywanie wykopów, 2) przygotowanie starego podłoża pod ocieplenie, 3) ręczne wykonywanie tynków zewnętrznych na ścianach fundamentowych, 4) wykonanie izolacji przeciwwilgociowych powłokowych bitumicznych pionowych na zimno z emulsji asfaltowej oraz z masy asfaltowo-kauczukowej, 5) wykonanie izolacji cieplnej z płyt PIR, 6) wykonanie okładzin elewacyjnych z płytek okładzinowych na zaprawie klejowej cienkowarstwowej, 7) wykonanie opaski z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem, w tym przygotowanie podłoża, zagęszczenie, wypełnienie spoin piaskiem, 8) wykonanie ścieku z elementów betonowych na podsycę cementowo-piaskowej. 6. Zakres prac termomodernizacyjnych – część C: 6.1. prace przygotowawcze i rozbiórkowe: 1) demontaż instalacji odgromowej – założono 50% elementów instalacji do ponownego wykorzystania, 2) demontaż parapetów z blachy ocynkowanej, 3) demontaż istniejącego docieplenia na ścianie bocznej (elewacja wschodnia) oddziału przedszkolnego oraz na ścianie frontowej i tylnej sali gimnastycznej, 4) demontaż elementów wentylacji (wentylatory i kominki wentylacyjne), odpowietrzenia kanalizacji, demontaż kratek wentylacyjnych, 5) demontaż elementów drabinek metalowych prowadzących na dach, 6) demontaż elementów stalowych stanowiących kotwienie pionowych odcinków instalacji odgromowej, uchwytów do mocowania flag okolicznościowych itp., 7) demontaż opierzeń murków ognioochronnych i ścian attykowych z blachy ocynkowanej, demontaż opierzeń kominów, 8) demontaż rynien, rynien i rur spustowych z blachy ocynkowanej wraz z elementami mocującymi, demontaż opierzeń pasów nadrynnowych - zakłada się wykorzystanie około 80% rynien i rur spustowych pochodzących z demontażu (rynny i rury spustowe w bardzo dobrym stanie), 9) zabezpieczenie folią istniejącej stolarki okiennej i drzwiowej (stolarka do pozostawienia), 10) skucie tynków w ościeżach (średnio około 2cm tynku), 11) skucie warstwy lastryka na cokole i na schodach zewnętrznych w elewacji frontowej, 12) rozbiórka schodów zewnętrznych (elewacja tylna), 13) demontaż stalowej kratki przy głównym wejściu do budynku, 14) sprawdzenie stanu istniejących tynków - zakłada się, że około 30% tynku zostanie poddanych naprawie i uzupełnieniu, 15) całkowite skucie tynku ze ściany frontowej stanowiącej podporę dla zadaszenia (ściana docelowo nieocieplana) oraz z murków przy schodach w elewacji frontowej, 16) demontaż opierzeń z blachy ocynkowanej znajdujących się na murkach przy schodach, 17) demontaż elementów oświetlenia zewnętrznego (przy wejściu w elewacji frontowej) 6.2. prace termomodernizacyjne – dach: 1) docieplenie połaci dachowych stropodachów niewentylowanych z pianki poliuretanowej typu PIR, wykończenie krawędzi na zamek – wymiary standardowe 1200 x 600 mm, 2) docieplenie stropodachu wentylowanego (nad częścią przedszkolną) - wykonanie minimum 4 otworów i wdmuchnięcie granulatu z wełny mineralnej – grubość warstwy minimum 18 cm, lub alternatywnie granulatu z włókna celulozowego, 3) podniesienie ściany zewnętrznej frontowej sali gimnastycznej do poziomu murków ogniowych ścian bocznych (wymurowanie z gazobetonu lub silikatu na gr.25 cm), 4) docieplenie murków ogniowych płytami PIR – od strony dachu gr. docieplania 10 cm, od góry 4 cm, 5) wykonanie obróbek blacharskich z blachy ocynkowanej (murki ogniowe, opierzenia, pasy nadrynnowe), 6) montaż podstaw pod wentylatory i kominki wentylacyjne, 7) montaż wywietrzaków ze stali kwasoodpornej, 8) pokrycie dachu w systemie dwuwarstwowym NRO (nie rozprzestrzeniający ognia): warstwa papy podkładowej i warstwa papy krycia zewnętrznego - papę wierzchniego krycia zastosować w kolorze czerwonym. W części nad zespołem sanitarno-szatniowym zastosować papę podkładową umożliwiającą wentylację powierzchni dachowej (pomieszczenia o podwyższonej wilgotności), 9) montaż orynnowania z wykorzystaniem zdemontowanego materiału - dostosować długości haków rur spustowych do grubości ocieplenia zachowując wymagana głębokość zakotwienia. Rozstaw osiowy mocowań rynien 80 cm, rozstaw osiowy mocowań rur spustowych 200 cm, 10) wykonanie otworów wentylujących przestrzeń stropodachu wentylowanego, 11) montaż instalacji odgromowej na dachu (z wykorzystaniem instalacji zdemontowanej) 6.3. elewacje: 1) ocieplenie zaprojektowano w technologii bezspoinowej BSO, na bazie płyt styropianu fasadowego z wykończeniem organicznym tynkiem strukturalnym silikonowym, 2) przygotowanie podłoża pod docieplenie metodą lekką, 3) docieplenie elewacji styropianem BSO gr. 13 cm (elewacje powyżej cokołu) - w miejscu pionowego spękania na elewacji frontowej zastosować dylatację w dociepleniu, 4) odsłonięcie partiami i wykonanie izolacji pionowej ścian fundamentowych i cokołu, 5) docieplenie strefy cokołowej i ścian fundamentowych, 6) osadzenie parapetów zewnętrznych z blachy ocynkowanej powlekanej, 7) montaż instalacji odgromowej - prowadzenie instalacji w rurkach winidurowych o sr. 28 mm pod izolacją cieplną ściany, 8) montaż skrzynki probierczej (kontrolne), 9) osadzenie kratek wentylacyjnych (stropodach wentylowany: kratki wentylujące przestrzeń sali gimnastycznej) - kratki aluminiowe z siatką zabezpieczającą, 10) wykończenie elewacji: tynk mineralny malowany farbami silikonowymi wg załączonej kolorystyki: w partii cokołowej zastosować tynk kamyczkowy w kolorze szarym (dobrany kolorystycznie do tynku na cokole nowej sali sportowej), 11) wykonanie nowych schodów zewnętrznych – boki schodów murowane z bloczków betonowych gr. 25 cm, zdylatowane od istniejącej elewacji, stopnie betonowe na gruncie; całość wykończona lastrykiem nieszlifowanym; montaż balustrady, montaż kratki w podeście ze stali ocynkowanej, 12) wykonanie zadaszenia nad wejściem – zadaszenie o konstrukcji ze stali nierdzewnej, pokryte szkłem akrylowym w kolorze bezbarwnym: wymiary zadaszenia 2050 x 1420 mm, 13) osadzenie nowej kratki ze stali ocynkowanej przed wejściem głównym, 14) naprawa uszkodzeń betonowych schodów, wykonanie nowej warstwy lastryka nieszlifowanego na schodach przed wejściem głównym, 15) wykonanie lastrykowego cokołu w obrębie podestu przy wejściu głównym i przy schodach, cokół osadzić w podciętej warstwie styropianu, tak, aby nie wystawał na poza lico docieplonej ściany, 16) otynkowanie ściany nieocieplanej, podtrzymującej zadaszenie przy wejściu głównym tynkiem cementowo-wapiennym; pomalowanie farbami silikonowymi wg kolorystyki elewacji, 17) sprawdzenie stanu tynku, oczyszczenie, zagruntowanie i pomalowanie spodu zadaszenia, 18) otynkowanie murków przy schodach tynkiem cementowo - wapiennym, założenie opierzeń z blachy powlekanej wykończenie powierzchni murków tynkiem kamyczkowym w kolorze szarym (jak cokół), 19) montaż oprawy oświetleniowej przy wejściu, 20) montaż drabiny na dach ze stali ocynkowanej na elewacji bocznej, 21) montaż uchwytów na maszty flagowe, 6.4. opaska obwodowa budynku: 1) wykonanie opaski obwodowej szerokości 60 cm, usypanej ze żwiru na głębokość około 15 cm, 2) żwir od gruntu oddzielić warstwą geowłókniny wywiniętej na ścianę budynku, 3) opaskę wykończyć obrzeżem trawnikowym 100x20x5 cm lub 100x30x6 cm lub układanym na warstwie chudego betonu grubości 10 cm, 4) rury spustowe nie podłączone do kanalizacji deszczowej należy wyposażyć w betonowe korytka eliptyczne usytuowane bezpośrednio pod rurami spustowymi z wyprofilowanym spadkiem od ścian budynku na odległość co najmniej 0,7 m. 7. Przedmiot zamówienia obejmuje także montaż budek dla ptaków i nietoperzy, zgodnie z ekspertyzą ornitologiczną i chiropterologiczną stanowiącą załącznik nr 12, dla następujących gatunków: 7.1. budki dla wróbli – budka typu A, średnica otworu wlotowego 33 mm – 5 szt. 7.2. budki dla kopciuszków – budka półotwarta typu P – 5 szt. 7.3. budki dla jerzyków – budka typu J – 5 szt. 7.4. budki dla nietoperzy – budka z trocinobetonu – 15 szt. 7.5. Z uwagi na występowanie gniazd i siedlisk gatunków chronionych, czynności niszczenia siedlisk wykonane mogą być dopiero po stwierdzeniu opuszczenia budynku przez gatunki chronione. Przewidywany okres opuszczenia budynku przez gatunki chronione to druga połowa września. Wszelkie prace należy planować z poszanowaniem obowiązujących przepisów, tj. ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 55), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 grudnia 2016 r. w sprawie ochrony gatunkowej zwierząt (Dz. U. poz. 2183 z późn. zm.) oraz wytycznych znajdujących się w ekspertyzie chiropterologicznej i ornitologicznej, Powyższe prace będą objęte nadzorem ornitologicznym i chiropterologicznym. 8. Przedmiot zamówienia nie obejmuje prac termomodernizacyjnych sali sportowej wybudowanej w 2005 r., ogrzewanej z indywidualnej kotłowni. 9. Przedmiot zamówienia nie obejmuje wentylacji budynków – części A, B i C. 10. Przedmiot zamówienia nie obejmuje wymiany i montażu 4 szt. okien 012 w budynku A, co zostało uwzględnione w przedmiarze robót - do wymiany i montażu okien 012 docelowo przewidziano 12 szt. 11. Szczegóły rozwiązań projektowych zawiera dokumentacja techniczna. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z dokumentacją techniczną stanowiącą załącznik nr 8 i przedmiarem robót stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącą załącznik nr 10 do SIWZ. Parametry równoważności zostały określone w tabeli równoważności stanowiącej załącznik nr 11 SIWZ.

II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45100000-8
45200000-9
45210000-2
45260000-7
45300000-0
45400000-1


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 15.08.2022
Okres w miesiącachOkres w dniachData rozpoczęciaData zakończenia
15.08.2022

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Należy wykazać, że wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości min. 500 000 PLN (pięćset tysięcy złotych).
Informacje dodatkowe W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie ich łącznej sytuacji finansowej, co oznacza, iż sumowaniu podlegać będą kwoty każdego z wykonawców. Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp. W takim przypadku zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie łącznej sytuacji finansowej wykonawcy i innych podmiotów, co oznacza, iż sumowaniu podlegać będą środki finansowe wykonawcy oraz każdego z innych podmiotów.
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1) należy wykazać, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie Wykonawca wykonał co najmniej: a) dwie roboty budowlane na kwotę minimum 500 000,00 złotych brutto (pięćset tysięcy złotych), które polegały na wykonaniu pokrycia dachowego z dachówki oraz b) dwie roboty budowlane na kwotę minimum 200 000,00 złotych brutto (dwieście tysięcy złotych), które polegały na wykonaniu montażu okien oraz c) dwie roboty budowlane na kwotę minimum 100 000,00 złotych brutto (sto tysięcy złotych), które polegały na wykonaniu instalacji elektrycznej oraz d) dwie roboty budowlane na kwotę minimum 200 000,00 złotych brutto (dwieście tysięcy złotych), która polegały na wykonaniu centralnego ogrzewania oraz e) dwie roboty budowlane na kwotę minimum 500 000,00 złotych brutto (pięćset tysięcy złotych), które polegały na wykonaniu docieplenia budynku. 2) należy wykazać dysponowanie przynajmniej: a) 1 osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy i wykaże się posiadaniem uprawnień do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń; b) 1 osobą legitymującą się posiadaniem uprawnień do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń; c) 1 osobą legitymującą się posiadaniem uprawnień do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, bądź są uznawane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: 1) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnianie w/w warunku może być wykazywane przez jednego lub łącznie wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z tym, że niedopuszczalne jest łączenie liczby robót wykonanych przez różnych wykonawców w ramach poszczególnych wymaganych powyżej doświadczeń, aby uzyskać wymaganą liczbę min. 2 wykonanych robót. W przypadku, gdy żaden z wykonawców nie posiada któregoś z wymaganych doświadczeń, może on polegać na doświadczeniu innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, z uwzględnieniem zasad opisanych w zdaniu poprzednim. 2) Przy sprawdzaniu zgodności uprawnień budowlanych wydanych na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, znaczenie pojęcia „uprawnień bez ograniczeń” będzie oceniane przy uwzględnieniu stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania decyzji potwierdzającej uzyskanie uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub decyzji o stwierdzeniu przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Ewentualne wątpliwości będą rozstrzygane w oparciu o wyjaśnienia dotyczące zakresu uprawnień budowlanych dostępne na stronie internetowej Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa. W zakresie wykazania posiadania wymaganych uprawnień budowlanych, dopuszcza się odpowiadające im uprawienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), z uwzględnieniem art. 12a ustawy z 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane, ustawy z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz.65) oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1725). Zamawiający dopuszcza połączenie wyżej wskazanych funkcji pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie ich łącznego potencjału kadrowego. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp. W takim przypadku zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie łącznego potencjału kadrowego wykonawcy i innych podmiotów.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)

Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)




III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art.24 ust. 5 pkt. 1 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; wzór wykazu stanowi załącznik nr 4 SIWZ; 2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 SIWZ. 3) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej wymaganych przez Zamawiającego (10.5.3. SIWZ) może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, Wykonawcy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazują zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Wymagania jakie musi spełniać oferta składana przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia: 2.1. Każdy z wykonawców występujący wspólnie, musi oddzielnie udokumentować, że nie podlega wykluczeniu z postępowania. 2.2. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie. 2.3. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. 2.4. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych. 3.Dokumenty podmiotów zagranicznych 3.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu wymienionego w punkcie 10.4.1. składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 3.2. Dokument, o którym mowa w pkt 10.4.1., powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3.3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 10.4.1., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 4. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r., poz. 700, 730, 848, 1590, 2294). W takiej sytuacji Wykonawca wskaże Zamawiającemu miejsce (źródło) pozyskania tych danych w formularzu ofertowym. 5. WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ, KTÓRE NALEŻY ZŁOŻYĆ WRAZ Z OFERTĄ: 5.1.Do oferty każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 oraz nr 3 SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 5.2. Zamawiający żąda aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu złożył oświadczenie o którym mowa w pkt. 1 dotyczące tych podmiotów na załączniku nr 3 SIWZ. 5.3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa także oświadczenie o którym mowa w pkt. 1 dotyczące tych podmiotów na załączniku nr 3 SIWZ. 5.4. Do oferty należy dołączyć zobowiązanie innego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 5.5. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 5.6. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda, aby dostarczone przez Wykonawcę dowody obejmowały dokumenty określające: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innych podmiotów, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 5.7. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5.8. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6. Oferta na wykonanie zamówienia - załącznik nr 1 SIWZ. 7. Wszystkie oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. 10.3. SIWZ. 8. Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy). 9. Potwierdzenie wniesienia wadium (patrz pkt. 15.9. SIWZ). 10. Kosztorys ofertowy.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie 10 000,00 PLN (dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r., poz. 310, 836 i 1572). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Ośnie Lubuskim 42 8369 0008 0000 0589 2000 0010. 5. Wadium uważa się za wniesione, jeżeli kwota wadium zostanie zaksięgowana na rachunku Zamawiającego do upływu terminu składania ofert. 6. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 Ustawy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli zachodzą przesłanki wynikające z art. 46 ust. 4a lub ust. 5 Ustawy. 9. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz, oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie opisanej WADIUM, a jego kopia w ofercie. 10. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy PZP. 11. Oferta Wykonawcy zostanie odrzucona, jeżeli wadium nie zostanie wniesione lub zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena60,00
Okres gwarancji40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokona wyboru Wykonawcy w zakresie zmiany w realizacji przedmiotu umowy, zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego, zmiany terminu wykonania zamówienia oraz wynagrodzenia Wykonawcy, w przypadku wystąpienia niezależnych od stron okoliczności, potwierdzonych przez obie strony umowy, z następujących powodów: 1. gwałtowna dekoniunktura; 2. kryzys finansowy w skali ponadpaństwowej; 3. powszechna niedostępność surowców; 4. działania osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron; 5. zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, np. wstrzymanie robót, 6. z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa; 7. z powodu wystąpienia dodatkowych, a niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy przez doświadczonego Wykonawcę, robót lub zamówień; 8. z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego; 9. z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach; 10. z powodu okoliczności siły wyższej np. niekorzystne warunki atmosferyczne, tj. powodzie, huragany, klęska żywiołowa, gradobicia, wichury itp. 11. w przypadku zawieszenia zajęć lekcyjnych w budynkach szkoły i konieczności prowadzenia zajęć w systemie zdalnym. Zmiany w realizacji przedmiotu zamówienia mogą polegać wyłącznie na zmianie technologii lub zastosowaniu innych, zamiennych materiałów budowlanych, które służyć będą ulepszeniu realizowanego zamówienia i usprawnieniu procesu budowlanego, w ramach tej samej grupy i klasy CPV. W przypadku zmiany w realizacji przedmiotu umowy zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. Zasady ustalenia wynagrodzenia wykonawcy w przypadku zmiany w realizacji przedmiotu umowy określa par. 6 wzoru umowy. Zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego mogą polegać wyłącznie na zmianie kolejności wykonywania poszczególnych etapów robót a także dostosowaniu do wprowadzonych zmian w realizacji przedmiotu umowy i/lub wynagrodzenia Wykonawcy. W przypadku zmiany terminu realizacji zamówienia możliwe jest jego wydłużenie maksymalnie o czas wstrzymania robót przez Zamawiającego i niezawinionych przez Wykonawcę opóźnień. Każda w/w zmiana postanowień zawartej z Wykonawcą umowy wymaga formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 02.10.2020, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH