Ogłoszenie nr 771508-N-2020 z dnia 29.12.2020 r.

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Warszawie: Usługa doradztwa informatycznego – konsulting w ramach projektu pn. „Uniwersalna platforma do projektowania i realizacji programów wsparcia ON wraz ze zintegrowanym modułem analitycznym - System iPFRON+”
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
„Uniwersalna platforma do projektowania i realizacji programów wsparcia ON wraz ze zintegrowanym modułem analitycznym - System iPFRON+” w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020, Oś Priorytetowa 2 „E-administracja i otwarty rząd”, Działanie 2.1 Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych. Umowa nr POPC.02.01.00-00-0120/19-00
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania: W postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia, komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji (innych niż składanie ofert) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem: https://pfron.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet w zakładce „Korespondencja”, udostępnionej przez Platformę lub za pomocą poczty elektronicznej - email: zamowienia.ipfronplus@pfron.org.pl, z zastrzeżenie, że składanie ofert następuje zgodnie z postanowieniami Rozdziału XII SIWZ.
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Warszawie, krajowy numer identyfikacyjny ---00000000000, ul. al. Jana Pawła II  13 , 00-828  Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 225 055 494, e-mail Zamowienia_Publiczne@pfron.org.pl, faks 225 055 275.
Adres strony internetowej (URL): https://bip.pfron.org.pl/zamowienia-publiczne/ponizej-progu-okreslonego-w-art-11-ust-8-ustawy-pzp/ lub https://pfron.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
Fundusz celowy
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie
https://bip.pfron.org.pl/zamowienia-publiczne/ponizej-progu-okreslonego-w-art-11-ust-8-ustawy-pzp/ oraz https://pfron.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie
https://bip.pfron.org.pl/zamowienia-publiczne/ponizej-progu-okreslonego-w-art-11-ust-8-ustawy-pzp/ oraz https://pfron.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
za pośrednictwem Platformy Zakupowej mieszczącej się pod linkiem: https://pfron.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie
Adres:
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa, Kancelaria – parter

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa doradztwa informatycznego – konsulting w ramach projektu pn. „Uniwersalna platforma do projektowania i realizacji programów wsparcia ON wraz ze zintegrowanym modułem analitycznym - System iPFRON+”
Numer referencyjny: ZP/28/20
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa doradztwa informatycznego – konsulting dotycząca procesu wytworzenia i wdrożenia Systemu iPFRON+. 2. W ramach realizacji umowy Wykonawca będzie świadczył następujące usługi: 2.1. Usługi oceny Produktów dostarczonych w ramach realizacji Systemu iPFRON+, w tym projektowych, architektury rozwiązania oraz związanej z nimi dokumentacji na podstawie materiałów i dokumentów przekazanych przez Zamawiającego w okresie Etapu 1 i Etapie 2 realizacji Systemu iPFRON + w ramach postępowania, o którym mowa w punkcie 4 . Zamawiający szacuje wykorzystanie około 560 Roboczogodzin w okresie II/III kwartał 2021 roku; 2.2. Wsparcie Zamawiającego w ramach procesu wytwórczego Systemu realizowanego zgodnie z metodyką SCRUM. W ramach wsparcia Wykonawca będzie m.in. odpowiedzialny za doradztwo w planowaniu i koordynacji wzajemnych zależności między poszczególnymi zespołami scrumowymi zgodnie z techniką Scrum of scrums, wspieranie Product Ownerów w stosowaniu metodyki zwinnej, udział w spotkaniach wskazanych przez Zamawiającego. Zamawiający przewiduje, że przeznaczy na ten rodzaj usług około 240 Roboczogodzin; 2.3. Usługi doradcze wsparcia Zamawiającego w procesie przygotowania procesu testowania Systemu iPFRON+, w szczególności: 2.3.1. działań dotyczących opracowania strategii oraz zasad testowania Systemu iPFRON+. W ramach tego zadania Wykonawca będzie zobowiązany do oceny i rekomendacji propozycji opracowanych przez wykonawcę Systemu iPFRON+; 2.3.2. działań dotyczących opracowania scenariuszy i przypadków testowych dla Systemu i PFRON+. Zadanie fizycznego opracowania scenariuszy i przypadków testowych jest obowiązkiem wykonawcy Systemu iPFRON+. Jednakże Zamawiający wymaga, aby Wykonawca niniejszego zamówienia był aktywnym uczestnikiem procesu Analizy Wstępnej (patrz punkt 6 harmonogramu ramowego znajdującego się w zał. nr 1 do postępowania wskazanego w punkcie 4 poniżej), w którym będzie odpowiadał za strukturę i ostateczny kształt scenariuszy i przypadków testowych iPFRON+. Odpowiedzialność Wykonawcy będzie sprowadzała się do weryfikowania i opracowywania rekomendacji, a także postulowania poprawek scenariuszy i przypadków testowych opracowanych przez wykonawcę Systemu iPFRON+. Zamawiający wymaga, aby podstawowym kryterium weryfikacji była użyteczność oraz „realizowalności” ustalonych mechanizmów testowania w kontekście możliwości powierzenia przeprowadzenia testów profesjonalnemu podmiotowi oraz możliwości technicznych i organizacyjnych Zamawiającego; 2.3.3. na podstawie opracowanych w punkcie 2.3.1. i 2.3.2. wymagań dotyczących organizacji testów Systemu iPFRON+, opracowanie wytycznych do opisu przedmiotu zamówienia do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie profesjonalnego podmiotu, któremu zostanie powierzone przeprowadzenie testów Systemu iPFRON+ w ramach projektu iPFRON+; Zamawiający przewiduje, że przeznaczy na ten rodzaj usług około 400 Roboczogodzin. 2.4. Usługi doradcze wykonywane na na żądanie Zamawiającego. Usługi doradcze będą dotyczyły Systemu iPFRON+. Zamawiający przewiduje, że przeznaczy na ten rodzaj usług około 200 Roboczogodzin. 3. Szczegółowy warunki i zasady realizacji zamówienia zawiera Załącznik nr 7 do SIWZ. 4. System iPFRON+ zostanie zrealizowany przez Wykonawcę wyłonionego na podstawie prowadzonego przez Zamawiającego postępowania o udzielenie zamówienia na „Realizację oraz utrzymanie i rozwój systemu informatycznego iPFRON+ w ramach projektu „Uniwersalna platforma do projektowania i realizacji programów wsparcia ON wraz ze zintegrowanym modułem analitycznym – Systemu iPFRON+”. Opis przedmiotu zamówienia Systemu iPFRON+ dostępny jest pod linkiem: http://bip.pfron.org.pl/zamowienia-publiczne/powyzej-progu-okreslonego-w-art-11-ust-8-ustawy-pzp/szczegoly/public-order/realizacja-oraz-utrzymanie-i-rozwoj-systemu-informatycznego-ipfron-w-ramach-projektu-uniwersaln/ oraz na Platformie zakupowej (nr postepowania ZP/25/20). Szczegóły dotyczące m.in. planowanej architektury rozwiązania, wydajności i skalowalności planowanego Systemu iPFRON+, standardów architektonicznych i technologicznych, wymagania w zakresie planu budowy Systemu iPFRON+, jak również harmonogram zamówienia na System iPFRON+ zawiera załącznik nr 1 do siwz(opis przedmiotu zamówienia) wyżej wskazanego postępowania. 5. Podany w punkcie 2 podział Roboczogodzin obrazuje wyłącznie szacunkowe zaangażowanie Wykonawcy w realizację poszczególne usług. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przenoszenia liczby Roboczogodzin pomiędzy usługami w zależności od potrzeb Zamawiającego na co Wykonawca wyraża zgodę. W przypadku uruchomienia Opcji Zamawiający zastrzega sobie prawo do ich wykorzystania na dowolną usługę realizowaną w ramach niniejszego zamówienia. 6. Wykonawca będzie świadczył usługę doradztwa informatycznego - konsultingu w ramach maksymalnej puli Roboczogodzin wynoszącej 2600 Roboczogodzin, w tym: 6.1. w ramach zamówienia podstawowego – 1400 Roboczogodzin. Zamawiający przewiduje wykorzystanie nie mniej 70% Roboczogodzin przewidzianych w ramach zamówienia podstawowego; 6.2. w ramach prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy Pzp (dalej jako Opcja) – 1200 Roboczogodzin. 7. Zamawiający jest uprawniony, lecz nie zobowiązany do skorzystania w trakcie realizacji Umowy z Opcji wielokrotnie, aż do wyczerpania limitu wynagrodzenia przewidzianego na Opcję. Zamawiający według własnego wyboru może skorzystać z Opcji, zarówno w pełnym, jak i w częściowym zakresie (tj. co do liczby Roboczogodzin). 8. Warunkiem skorzystania z Opcji jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia w przedmiocie skorzystania z Opcji w określonym przez niego zakresie, w terminie co najmniej 7 dni przed przewidywanym terminem uruchomienia Opcji, chyba że Strony postanowią inaczej. W oświadczeniu tym zostanie wskazana przynajmniej liczba Roboczogodzin, którą Zamawiający szacuje wykorzystać w ramach Opcji. 9. Zasady dotyczące realizacji zamówienia objętego Opcją są takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego. Zamawiający zastrzega również, że ceny objęte Opcją będą identyczne, jak w zamówieniu podstawowym. 10. Jeśli Umowa nakłada na Wykonawcę obowiązki związane z realizacją zamówienia objętego Opcją, wiążą one Wykonawcę z chwilą złożenia oświadczenia, o którym mowa w pkt 8 powyżej. 11. Wykonawcy nie przysługują w stosunku do Zamawiającego żadne roszczenia, w szczególności roszczenia odszkodowawcze, z tytułu skorzystania lub nieskorzystania z Opcji przez Zamawiającego. 12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do skorzystania z Opcji przez okres obowiązywania Umowy, o którym mowa w paragrafie 4 IPU, na co Wykonawca wyraża zgodę. 13. Na podstawie art. 29 ust 3a ustawy Zamawiający wymaga, aby wśród personelu przewidzianego do realizacji powyższego zamówienia, Wykonawca lub Podwykonawca zatrudnił w trakcie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące prace związane z nadzorem nad realizacją zamówienia w szczególności w zakresie współpracy z Zamawiającym w celu bieżącego zarządzania realizacją Umowy - w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.).

II.5) Główny kod CPV: 72200000-7
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 31.12.2022

II.9) Informacje dodatkowe: Termin realizacji przedmiotu zamówienia – od dnia zawarcia Umowy do dnia 31.12.2022 r., lub do wyczerpania maksymalnego wynagrodzenia brutto, określonego w paragraf 10 Umowy, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej, przy uwzględnieniu możliwości skorzystania przez Zamawiającego z Opcji.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Rozdział V SIWZ. Warunki udziału Wykonawców w postępowaniu. 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1.1. nie podlegają wykluczeniu z postępowania; 1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1.2.1 Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu określenia spełniania warunków w ww. zakresie. 1.2.2 Sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto (słownie: sto tysięcy złotych). 1.2.3 Zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca: 1.2.3.1. wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał co najmniej dwie usługi doradztwa/konsultingu informatycznego obejmującej wsparcie zamawiającego w procesie oceny produktów projektowych, architektury rozwiązania, związanej z nim dokumentacji, w tym dokumentacji związanej z testowaniem oprogramowania lub/i usługi doradztwa/konsultingu informatycznego obejmującej wsparcie zamawiającego w procesie wytwórczym oprogramowania realizowanym zgodnie z metodyką SCRUM o wartości brutto co najmniej 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych) każda z nich. UWAGA: - przez jedną usługę, Zamawiający rozumie jeden kontrakt (umowę), z zastrzeżeniem sytuacji, gdy w ramach jednego kontraktu Wykonawca zrealizował jednocześnie usługę obejmującą swoim zakresem doradztwo/konsulting informatyczny obejmujący wsparcie zamawiającego w procesie oceny produktów projektowych, architektury rozwiązania, związanej z nim dokumentacji, w tym dokumentacji związanej z testowaniem oprogramowania i doradztwo/konsulting informatyczny obejmujący wsparcie zamawiającego w procesie wytwórczym oprogramowania realizowanego zgodnie z metodyką SCRUM, - w przypadku zamówienia będącego w trakcie wykonywania, wymagania odnośnie: zakresu i wartości wykonywania danego zamówienia, dotyczą części zamówienia już zrealizowanej (tj. od dnia rozpoczęcia wykonywania zamówienia do upływu terminu składania ofert) i te parametry (zakres, wartość) Wykonawca zobowiązany jest podać w wykazie, - Zamawiający nie dopuszcza możliwości sumowania wartości kilku usług w celu spełnienia powyższych warunków, - Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek udziału w postępowaniu tylko w przypadku, gdy wykaże spełnienie wszystkich powyższych wymagań. 1.2.3.2. wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował zespołem (Personel Kluczowy), który będzie skierowany przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, tj.: a) Ekspert ds. architektury systemów informatycznych (co najmniej jedna osoba), który spełnia łącznie następujące warunki: - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert zdobył doświadczenie w opracowywaniu założeń i architektury systemów informatycznych, potwierdzone udziałem w roli głównego architekta, architekta lub eksperta ds. architektury, w co najmniej 2 (dwóch) zrealizowanych projektach informatycznych polegających na zaprojektowaniu, wytworzeniu i wdrożeniu systemu informatycznego o wartości co najmniej 200 000 złotych brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych) (bez kosztów zakupu sprzętu, kosztów licencji oraz budowy infrastruktury) każdy z nich, oraz - posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie w projektowaniu systemów informatycznych; b) Ekspert ds. metodyki SCRUM (co najmniej jedna osoba), który spełnia łącznie następujące warunki: - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert pełnił rolę Scrum Mastera lub ekspertem ds. metodyki SCRUM w co najmniej 2 (dwóch) zrealizowanych projektach informatycznych, polegających na zaprojektowaniu, wytworzeniu i wdrożeniu systemu informatycznego o wartości co najmniej 200 000,00 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych) (bez kosztów zakupu sprzętu, kosztów licencji oraz budowy infrastruktury) każdy z nich; - posiada co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania projektami realizowanymi w metodyce SCRUM, w których prace realizowane były w kilku (minimum dwóch) zespołach z wykorzystaniem metody SCRUM of SCRUMS lub metody LeSS lub równoważnym; - posiada wiedzę z zakresu metodyki zwinnej potwierdzoną aktualnym certyfikatem Professional Scrum Master (PSM2) lub Certified Scrum Mater (CSM lub Advanced-CSM) lub Certified Scrum Professional (CSP-SM) lub Certified LeSS Practitioner równoważnym; c) Ekspert ds. testowania systemów (co najmniej 1 osobę), który spełnia łącznie następujące warunki: - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert zdobył doświadczenie w opracowywaniu strategii i zasad testowania, opracowywaniu scenariuszy testowych i przypadków testowych, w co najmniej 2 (dwóch) zrealizowanych projektach informatycznych polegających na zaprojektowaniu, wytworzeniu i wdrożeniu systemu informatycznego o wartości co najmniej 200 000 złotych brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych) (bez kosztów zakupu sprzętu, kosztów licencji oraz budowy infrastruktury) każdy z nich, oraz - posiada co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie testowania oprogramowania, przygotowywania strategii, scenariuszy i przypadków testowych, prowadzenia testów automatycznych i manualnych, testów regresji, testów integracyjnych, testów dymnych, testów wydajnościowych oraz narzędzi do automatyzacji testów. Uwaga: - Zamawiający nie dopuszcza łączenia ról określonych w lit a – c powyżej; - Wykonawca musi dysponować łącznie co najmniej 3 osobami na potwierdzenie spełnienia powyższego warunku; - w przypadku zamówienia będącego w trakcie wykonywania, wymagania odnośnie: zakresu i wartości wykonywania danego zamówienia, dotyczą części zamówienia już zrealizowanej (tj. od dnia rozpoczęcia wykonywania zamówienia do upływu terminu składania ofert) i te parametry (zakres, wartość) Wykonawca zobowiązany jest podać w wykazie. - Zamawiający wymaga, aby każda z osób Personelu Kluczowego posiadała płynną znajomość języka polskiego pozwalającą na zapoznawanie się z dokumentacją techniczną i funkcjonalną. W przypadku, jeśli ktokolwiek spośród ww. osób (lit. a do lit. c) nie będzie posiadała płynnej znajomości języka polskiego Wykonawca zapewni na swój koszt udział tłumacza, który na bieżąco będzie tłumaczył wypowiedzi oraz dokumenty na język polski; - przez certyfikaty równoważne (lub dokumenty równoważne dla certyfikatów), o których mowa powyżej Zamawiający rozumie certyfikat, który: a) potwierdza posiadanie co najmniej takiej samej wiedzy, kompetencji i doświadczenia zawodowego co certyfikat wskazany przez Zamawiającego; b) dotyczy tej samej dziedziny merytorycznej, co certyfikat wskazany przez Zamawiającego dla określonej roli; c) jest potwierdzony egzaminem, jeżeli dla uzyskania danego certyfikatu wymagany jest egzamin; d) został wydany przez podmiot profesjonalnie zajmujący się certyfikowaniem; - dotyczy pkt 1.2.3.2 powyżej – Zamawiający przez system informatyczny rozumie dedykowane oprogramowanie służące do przetwarzania danych, wytworzone zgodnie z oczekiwaniami klienta, wyposażone w bazę danych, warstwę aplikacji oraz graficzny interfejs użytkownika, pozwalające użytkownikom na dostęp do systemu przy pomocy sieci Internet. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w pkt 1.2.2 i pkt 1.2.3 powyżej musi spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców samodzielnie lub wszyscy Wykonawcy łącznie. 3. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 4. W przypadku, gdy złożone przez Wykonawcę dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają informacje w innych walutach niż określono w SIWZ, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Informacji Publicznej. Rozdział VI SIWZ. Korzystanie przez Wykonawcę ze zdolności technicznej lub zawodowej oraz sytuacji ekonomicznej innych podmiotów 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w pkt 1.2.2 i pkt 1.2.3 Rozdziału V SIWZ, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3. W celu oceny czy Wykonawca, polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający wymaga aby dokument, o którym mowa w pkt 2 powyżej, zawierał informacje dotyczące w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 4. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. 5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi do realizacji których te zdolności są wymagane. 6. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa lub ekonomiczna podmiotu, o którym mowa w pkt 1 powyżej, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 7.1. zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 7.2. zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacje finansową lub ekonomiczną, o której mowa w pkt 1 powyżej. Rozdział VII SIWZ. Podstawy wykluczenia Wykonawcy z postępowania. 1. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców: 1.1. którzy nie wykażą braku podstaw wykluczenia określonych w art. 24 ust. 1 pkt 13-23 ustawy Pzp; 1.2. wobec, których zachodzą przesłanki wykluczenia określone w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp tj.: – w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2019 poz. 243 ze zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz.U. 2019 poz. 498 ze zm.); 1.3. którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 1.2.2 i pkt 1.2.3 Rozdziału V SIWZ; 2. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14, pkt 16-20 lub art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 3. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie pkt 2 powyżej. 4. W przypadku, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 19 ustawy Pzp, przed wykluczeniem Wykonawcy, Zamawiający zapewnia temu Wykonawcy możliwość udowodnienia, że jego udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia nie zakłóci konkurencji. 5. Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że nie podlega wykluczeniu z postępowania. 6. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, Zamawiający zbada czy nie zachodzą wobec innych podmiotów podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. 7. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie z postępowania o udzielenie zamówienia. Rozdział VIII SIWZ. Wykaz oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia. 1. W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, określonego w pkt 1.2.2. i 1.2.3 SIWZ oraz wskazania braku podstaw wykluczenia, Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi wraz z ofertą złożyć następujące dokumenty: 1.1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w Załączniku nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Uwaga: - Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza w oświadczeniu, o którym mowa wyżej informacje dotyczące tych podmiotów; - w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa wyżej składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Oświadczenie, każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, podpisuje osoba uprawniona do reprezentowania każdego z tych Wykonawców; 1.2. Zobowiązanie podmiotu trzeciego – jeżeli Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego; 1.3. wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego potwierdzający spełnianie warunku określonego w Rozdziale V pkt 1.2.3.2. SIWZ, wraz z informacjami na temat ich wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 4 do SIWZ. Uwaga: Poza oświadczeniami i dokumentami wymienionymi powyżej, Wykonawca powinien załączyć do oferty także inne oświadczenia i dokumenty, które zostały wymienione w Rozdziale XII punkt 3 SIWZ. 2. Oświadczenie składane samodzielnie przez Wykonawcę: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca w terminie 3 dni od daty zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, złoży oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ. 3. Oświadczenia i dokumenty składane – na wezwanie Zamawiającego: Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia poniższych oświadczeń i dokumentów: 3.1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt 1.2.2. i 1.2.3 Rozdziału V SIWZ: 3.1.1. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości nie mniejszej niż 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych) w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganego przez Zamawiającego dokumentu, Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę innego dokumentu, który wystarczający sposób potwierdzi spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu tj. posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 100 000,00 zł; 3.1.2. wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykaz należy sporządzić według Załącznika nr 3 do SIWZ. Uwaga: Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 3.2. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania Wykonawcy w okolicznościach określonych przez Zamawiającego w Rozdziału VII SIWZ: 3.2.1. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument wymieniony w pkt 3.2. powyżej składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie. W przypadku Wykonawców polegających na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, dokumenty wyżej wymienione, Wykonawca składa w odniesieniu do każdego z tych podmiotów. 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 3.2.1. powyżej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości wystawiony w terminie 6 miesięcy przed upływem terminy składania ofert. 5. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 4 wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument musi być wystawiony w terminie analogicznym jak wskazany w pkt 4 powyżej. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów lub oświadczeń gdy złożona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 7. Dokumenty lub oświadczenia sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 8. W przypadku wskazania przez Wykonawcę przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 2 - 5 powyżej, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 9. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 2 – 5 powyżej, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wskazać postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na potrzeby, którego złożył przedmiotowe dokumenty. 10. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu lub spełniają warunki udziału w postępowaniu a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 11. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postepowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 12. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 13. Oświadczenia i dokumenty, o których mowa w niniejszym Rozdziale, muszą spełniać wymagania określone w ustawie Pzp i w przepisach rozporządzenia ws. dokumentów, a także wymagania określone w Rozporządzeniu ws. komunikacji elektronicznej oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych. Rozdział XII SIWZ. Opis sposobu przygotowania oferty. 1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę w postępowaniu, zgodnie z postanowieniami SIWZ. Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ. 2. Ofertę stanowi wypełniony Formularz Oferty sporządzony zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ 3. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć: 3.1. Oświadczenie, o którym mowa w pkt 1.1 Rozdziału VII SIWZ w zakresie wskazanym w Załączniku nr 2 SIWZ; 3.2. dokumentu (np. pełnomocnictwa) potwierdzającego, że oferta została złożona przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy – w przypadku, gdy oferta została podpisana przez inną osobę niż umocowaną w dokumencie rejestrowym wykonawcy. UWAGA: a) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia; b) pełnomocnictwo dla ustanowionego pełnomocnika powinno jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi, precyzować zakres umocowania i wskazywać pełnomocnika. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie musi też wyliczać wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie i być podpisane przez każdego z nich; c) w przypadku, gdy pełnomocnictwa udziela inna osoba niż uprawniony do reprezentowania podmiot z mocy prawa lub umowy spółki, należy dołączyć do oferty również pełnomocnictwo do dokonania tej czynności; d) w przypadku podpisania oferty lub załączników lub innych dokumentów składanych w toku postępowania przez osobę, której umocowanie nie wynika z dokumentów rejestrowych dla uznania, że oferta została złożona przez osobę należycie umocowaną, pełnomocnictwo należy złożyć: - dla formy papierowej - w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. - dla formy elektronicznej – oryginał w postaci dokumentu elektronicznego (tj. podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby, których umocowanie wynika z dokumentów rejestrowych) lub z elektronicznym poświadczeniem zgodności z okazanym dokumentem na podstawie art. 97 § 2 Prawa o notariacie. W przypadku gdy wykonawca będzie dysponował jedynie pełnomocnictwem w formie pisemnej, konieczne jest uzyskanie elektronicznego poświadczenia zgodności odpisu, wyciągu lub kopii z okazanym dokumentem, które notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym (art. 97 § 2 Prawa o notariacie), 3.3. Zobowiązania podmiotu trzeciego lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 2 i 3 Rozdziału VI SIWZ potwierdzające oddanie Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - w przypadku Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów – jeżeli dotyczy. 3.4. Uzasadnienie tajemnicy przedsiębiorstwa, o którym mowa w punkcie 17 poniżej, jeżeli Wykonawca zastrzega określone informacje jako tajemnicę przedsiębiorstwa. 3.5. Wykaz doświadczenia Personelu Kluczowego sporządzony zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SIWZ zawierający informacje nt. doświadczenia osób wyznaczonych do realizacji zamówienia. Wykaz ten składany jest w celu uzyskania punktów w ramach kryterium oceny ofert „Doświadczenie Personelu Kluczowego”. UWAGA: W przypadku niezłożenia ww. wykazu wraz z ofertą lub gdy wykaz ten będzie niekompletny, będzie zawierał błędy lub informacje w nim zawarte budzą wątpliwości Zamawiającego, wykaz ten nie będzie podlegał uzupełnieniu na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. 3.6. Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego potwierdzający spełnianie warunku określonego w Rozdziale V pkt 1.2.3.2. SIWZ, wraz z informacjami na temat ich wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 4 do SIWZ. UWAGA: Zamawiający na podstawie art. 26 ust. 2f ustawy Pzp, wzywa Wykonawcę do złożenia wraz z ofertą wykazu osób, o którym mowa powyżej potwierdzającego warunek udziału w postepowaniu, o którym mowa w rozdziale V pkt 1.2.3.2 SIWZ (Załącznik nr 4 do SIWZ) oraz wykazu doświadczenia Personelu Kluczowego, o którym mowa w pkt 3.5 powyżej (Załącznik nr 7 do SIWZ), pozwalającego zweryfikować kryterium oceny ofert – „Doświadczenie Personelu Kluczowego” tj. doświadczenie, o którym mowa w Rozdziale XVI pkt 3 SIWZ. Złożenie powyżej wskazanych wykazów niezbędne jest do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania z uwagi na zastosowanie przez Zamawiającego kryterium oceny ofert „doświadczenie Personelu Kluczowego”, które wymaga oceny obu wykazów jednocześnie. 4. Wykonawca, zgodnie z zapisami pkt 2 Rozdziału VIII SIWZ, przekaże Zamawiającemu bez wezwania ze strony Zamawiającego oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto (słownie: sto tysięcy złotych). W tym celu wykonawca złoży oświadczenie, o który mowa w sekcji III.3) (Rozdział VIII pkt 1.1 SIWZ) oraz informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości nie mniejszej niż 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych) w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganego przez Zamawiającego dokumentu, Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę innego dokumentu, który wystarczający sposób potwierdzi spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu tj. posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 100 000,00 zł;
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał co najmniej dwie usługi doradztwa/konsultingu informatycznego obejmującej wsparcie zamawiającego w procesie oceny produktów projektowych, architektury rozwiązania, związanej z nim dokumentacji, w tym dokumentacji związanej z testowaniem oprogramowania lub/i usługi doradztwa/konsultingu informatycznego obejmującej wsparcie zamawiającego w procesie wytwórczym oprogramowania realizowanym zgodnie z metodyką SCRUM o wartości brutto co najmniej 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych) każda z nich. UWAGA: - przez jedną usługę, Zamawiający rozumie jeden kontrakt (umowę), z zastrzeżeniem sytuacji, gdy w ramach jednego kontraktu Wykonawca zrealizował jednocześnie usługę obejmującą swoim zakresem doradztwo/konsulting informatyczny obejmujący wsparcie zamawiającego w procesie oceny produktów projektowych, architektury rozwiązania, związanej z nim dokumentacji, w tym dokumentacji związanej z testowaniem oprogramowania i doradztwo/konsulting informatyczny obejmujący wsparcie zamawiającego w procesie wytwórczym oprogramowania realizowanego zgodnie z metodyką SCRUM, - w przypadku zamówienia będącego w trakcie wykonywania, wymagania odnośnie: zakresu i wartości wykonywania danego zamówienia, dotyczą części zamówienia już zrealizowanej (tj. od dnia rozpoczęcia wykonywania zamówienia do upływu terminu składania ofert) i te parametry (zakres, wartość) Wykonawca zobowiązany jest podać w wykazie, - Zamawiający nie dopuszcza możliwości sumowania wartości kilku usług w celu spełnienia powyższych warunków, - Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek udziału w postępowaniu tylko w przypadku, gdy wykaże spełnienie wszystkich powyższych wymagań. W tym celu wykonawca złoży oświadczenie o którym mowa w sekcji III.3 (Rozdział VIII pkt 1.1 SIWZ) oraz wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że że dysponuje lub będzie dysponował zespołem (Personel Kluczowy), który będzie skierowany przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, tj.: a) Ekspert ds. architektury systemów informatycznych (co najmniej jedna osoba), który spełnia łącznie następujące warunki: - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert zdobył doświadczenie w opracowywaniu założeń i architektury systemów informatycznych, potwierdzone udziałem w roli głównego architekta, architekta lub eksperta ds. architektury, w co najmniej 2 (dwóch) zrealizowanych projektach informatycznych polegających na zaprojektowaniu, wytworzeniu i wdrożeniu systemu informatycznego o wartości co najmniej 200 000 złotych brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych) (bez kosztów zakupu sprzętu, kosztów licencji oraz budowy infrastruktury) każdy z nich, oraz - posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie w projektowaniu systemów informatycznych; b) Ekspert ds. metodyki SCRUM (co najmniej jedna osoba), który spełnia łącznie następujące warunki: - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert pełnił rolę Scrum Mastera lub ekspertem ds. metodyki SCRUM w co najmniej 2 (dwóch) zrealizowanych projektach informatycznych, polegających na zaprojektowaniu, wytworzeniu i wdrożeniu systemu informatycznego o wartości co najmniej 200 000,00 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych) (bez kosztów zakupu sprzętu, kosztów licencji oraz budowy infrastruktury) każdy z nich; - posiada co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania projektami realizowanymi w metodyce SCRUM, w których prace realizowane były w kilku (minimum dwóch) zespołach z wykorzystaniem metody SCRUM of SCRUMS lub metody LeSS lub równoważnym; - posiada wiedzę z zakresu metodyki zwinnej potwierdzoną aktualnym certyfikatem Professional Scrum Master (PSM2) lub Certified Scrum Mater (CSM lub Advanced-CSM) lub Certified Scrum Professional (CSP-SM) lub Certified LeSS Practitioner równoważnym; c) Ekspert ds. testowania systemów (co najmniej 1 osobę), który spełnia łącznie następujące warunki: - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert zdobył doświadczenie w opracowywaniu strategii i zasad testowania, opracowywaniu scenariuszy testowych i przypadków testowych, w co najmniej 2 (dwóch) zrealizowanych projektach informatycznych polegających na zaprojektowaniu, wytworzeniu i wdrożeniu systemu informatycznego o wartości co najmniej 200 000 złotych brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych) (bez kosztów zakupu sprzętu, kosztów licencji oraz budowy infrastruktury) każdy z nich, oraz - posiada co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie testowania oprogramowania, przygotowywania strategii, scenariuszy i przypadków testowych, prowadzenia testów automatycznych i manualnych, testów regresji, testów integracyjnych, testów dymnych, testów wydajnościowych oraz narzędzi do automatyzacji testów. Uwaga: - Zamawiający nie dopuszcza łączenia ról określonych w lit a – c powyżej; - Wykonawca musi dysponować łącznie co najmniej 3 osobami na potwierdzenie spełniania powyższego warunku; - w przypadku zamówienia będącego w trakcie wykonywania, wymagania odnośnie: zakresu i wartości wykonywania danego zamówienia, dotyczą części zamówienia już zrealizowanej (tj. od dnia rozpoczęcia wykonywania zamówienia do upływu terminu składania ofert) i te parametry (zakres, wartość) Wykonawca zobowiązany jest podać w wykazie. - Zamawiający wymaga, aby każda z osób Personelu Kluczowego posiadała płynną znajomość języka polskiego pozwalającą na zapoznawanie się z dokumentacją techniczną i funkcjonalną. W przypadku, jeśli ktokolwiek spośród ww. osób (lit. a do lit. c) nie będzie posiadała płynnej znajomości języka polskiego Wykonawca zapewni na swój koszt udział tłumacza, który na bieżąco będzie tłumaczył wypowiedzi oraz dokumenty na język polski; - przez certyfikaty równoważne (lub dokumenty równoważne dla certyfikatów), o których mowa powyżej Zamawiający rozumie certyfikat, który: a) potwierdza posiadanie co najmniej takiej samej wiedzy, kompetencji i doświadczenia zawodowego co certyfikat wskazany przez Zamawiającego; b) dotyczy tej samej dziedziny merytorycznej, co certyfikat wskazany przez Zamawiającego dla określonej roli; c) jest potwierdzony egzaminem, jeżeli dla uzyskania danego certyfikatu wymagany jest egzamin; d) został wydany przez podmiot profesjonalnie zajmujący się certyfikowaniem; - dotyczy pkt 1.2.3.2 powyżej – Zamawiający przez system informatyczny rozumie dedykowane oprogramowanie służące do przetwarzania danych, wytworzone zgodnie z oczekiwaniami klienta, wyposażone w bazę danych, warstwę aplikacji oraz graficzny interfejs użytkownika, pozwalające użytkownikom na dostęp do systemu przy pomocy sieci Internet. Wykonawca w tym celu złoży oświadczenie, o który mowa w sekcji III.3) (Rozdział VIII pkt 1.1 SIWZ oraz wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego potwierdzający spełnianie warunku określonego w Rozdziale V pkt 1.2.3.2. SIWZ, wraz z informacjami na temat ich wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 4 do SIWZ.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. oświadczenie, o który mowa w sekcji III.1) (Rozdział VIII pkt 1.1 SIWZ) 2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca w terminie 3 dni od daty zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, złoży oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ. 3. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. oświadczenie, o który mowa w sekcji III.1) (Rozdział VIII pkt 1.1 SIWZ). 2. wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3. wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego potwierdzający spełnianie warunku określonego w Rozdziale V pkt 1.2.3.2. SIWZ, wraz z informacjami na temat ich wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 4 do SIWZ. 4. Zobowiązanie podmiotu trzeciego – jeżeli Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. 5. Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości nie mniejszej niż 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych) w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganego przez Zamawiającego dokumentu, Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę innego dokumentu, który wystarczający sposób potwierdzi spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu tj. posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 100 000,00 zł;
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Uzasadnienie tajemnicy przedsiębiorstwa (jeśli dotyczy) 2. Wykaz doświadczenia Personelu Kluczowego sporządzony zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SIWZ zawierający informacje nt. doświadczenia osób wyznaczonych do realizacji zamówienia. Wykaz ten składany jest w celu uzyskania punktów w ramach kryterium oceny ofert „Doświadczenie Personelu Kluczowego”. 3. dokumentu (np. pełnomocnictwa) potwierdzającego, że oferta została złożona przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena 60,00
Doświadczenie Personelu Kluczowego „D”40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Warunkiem dokonania jakichkolwiek zmian Umowy jest złożenie wniosku przez Stronę inicjującą zmianę, zawierającego w szczególności opis propozycji zmian, ich uzasadnienie, opis wpływu zmiany na termin wykonania Umowy i wysokość wynagrodzenia. 2. Jeżeli wniosek o zmianę wskazuje na potrzebę zmiany wysokości wynagrodzenia i pochodzi od: 2.1. Wykonawcy – powinien wskazywać także szczegółową kalkulację i dowody uzasadniające zmianę wysokości wynagrodzenia, 2.2. Zamawiającego - Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia szczegółowych kalkulacji i dowodów uzasadniających zmianę wysokości wynagrodzenia niezwłocznie po otrzymaniu wniosku Zamawiającego. 3. Każda ze Stron powinna ustosunkować się w formie pisemnej do wniosku o zmianę Umowy drugiej Strony poprzez zaakceptowanie proponowanej zmiany Umowy, odrzucenie zmiany Umowy lub zaproponowanie stosownej modyfikacji, w terminie 5 Dni Roboczych od dnia otrzymania wniosku, chyba że Strony uzgodnią inny termin. 4. W przypadku odrzucenia proponowanej zmiany Umowy lub zaproponowania jej modyfikacji, Wykonawca jest zobowiązany powiadomić Zamawiającego wraz z odpowiedzią, o której mowa w ust. 3 powyżej, o przyczynach odrzucenia propozycji dokonania zmiany Umowy lub wskazać uzasadnienie dla dokonania modyfikacji. 5. Każda ze Stron może zwrócić się do drugiej Strony z wnioskiem o wyjaśnienie wniosku o zmianę Umowy. 6. W przypadku uzgodnienia przez Strony zmian Umowy, Strony zawrą aneks do Umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. [Dopuszczalne zmiany Umowy] 7. Strony są uprawnione do wprowadzenia do Umowy zmian nieistotnych, to jest innych niż zmiany zdefiniowane w art. 144 ust. 1e Ustawy pzp. 8. Strony są uprawnione do dokonania zmian Umowy o łącznej wartości mniejszej niż 10% wartości łącznego wynagrodzenia brutto, w tj. _____________, oraz mniejszej niż kwota określona w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy pzp, niezależnie od innych przypadków zmian dozwolonych przepisami Ustawy pzp. Zmiana dokonana zgodnie z niniejszym postanowieniem, niezależnie od jej wartości, nie może prowadzić do zmiany charakteru Umowy. 9. Stosownie do art. 144 ust. 1 pkt 1 Ustawy pzp, Zamawiający przewiduje także możliwość wprowadzenia do Umowy zmian (w szczególności w zakresie terminów realizacji, wysokości wynagrodzenia umownego, zmiany sposobu realizacji przedmiotu Umowy) w następujących przypadkach: 9.1 zmian przepisów prawa (jej zaistnienia lub wejścia w życie) lub wydania przez odpowiednie organy nowych wytycznych lub interpretacji dotyczących stosowania przepisów prawa, opublikowanych w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Dzienniku Ustaw, Monitorze Polskim, Dzienniku Urzędowym odpowiedniego ministra lub innych oficjalnych publikatorach, w zakresie w jakim zmiana przepisów prawa lub wydane wytyczne lub interpretacje wymagają zmiany sposobu realizacji Umowy, w tym mogą wymagać zmiany zakresu świadczeń Wykonawcy określonych w Umowie; 9.2 w przypadku wystąpienia przyczyn niezależnych od Wykonawcy, związanych z równolegle prowadzonymi przez Zamawiającego projektami mającymi wpływ na realizację Umowy lub w związku ze zmianami okoliczności wynikającymi ze specyfiki działalności Zamawiającego albo w związku z podjęciem przez Zamawiającego decyzji o przeprowadzeniu przez osobę trzecią kontroli jakości i sposobu prowadzenia prac, w zakresie w jakim te przyczyny wymagają zmiany sposobu realizacji Umowy, w tym mogą wymagać zmiany zakresu świadczeń Wykonawcy określonych w Umowie, 9.3 w razie zaistnienia Siły Wyższej - Strony są uprawnione do dokonania zmiany sposobu wykonania poszczególnych obowiązków wynikających z Umowy, która to zmiana Umowy może nastąpić w zakresie, w jakim będzie to konieczne dla zapewnienia prawidłowego i terminowego wykonywania Umowy w zaistniałej sytuacji spowodowanej Siłą Wyższą; 9.4 powstałej po zawarciu Umowy sytuacji braku środków Zamawiającego na sfinansowanie wykonania Umowy zgodnie z pierwotnie określonymi warunkami, w tym wskazanymi w Załącznikach, Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian polegających na ograniczeniu, rozszerzeniu lub innej modyfikacji co do zakresu przedmiotu Umowy lub sposobu wykonywania przedmiotu Umowy albo terminów realizacji, co nie wyłącza ani nie ogranicza uprawnienia Zamawiającego do rozwiązania Umowy w całości lub w części w sytuacjach przewidzianych Umową lub przepisami prawa; 9.5 zmiany sposobu wykonywania przedmiotu Umowy opisanego w Umowie, jeżeli zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego lub konieczne ze względu na okoliczności, których Zamawiający, działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć w dniu zawarcia Umowy; 9.6 zmniejszenia wynagrodzenia na skutek zmniejszenia zakresu przedmiotu Umowy, z powodu rezygnacji z części przedmiotu Umowy, z przyczyn których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia Umowy. W takim przypadku Wykonawca otrzyma wyłącznie wynagrodzenie należne z tytułu wykonania części Umowy; 9.7 zmiany oprogramowania wskazanego Umową, wykorzystywanego przez Zamawiającego lub potrzebnego do świadczenia usług; 9.8 gdy nastąpi lub zajdzie potrzeba dokonania zmian w strukturze i organizacji Zamawiającego lub Wykonawcy w trakcie wykonywania Umowy; 9.9 Zmiany procedury odbioru przedmiotu Umowy; 9.10 wykrycia omyłek, rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać ich usunięcie i doprecyzowanie Umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Wykonawcę i Zamawiającego; 9.11 gdy w trakcie wykonywania Umowy pojawi się możliwość realizacji jej w sposób bardziej efektywny; 9.12 obiektywnych przeszkód, które uniemożliwią realizację zamówienia lub osiągnięcie jego celów według pierwotnie przyjętego terminu realizacji zamówienia, a w szczególności, gdy wystąpi konieczność przesunięcia terminu zakończenia realizacji Umowy, jednak nie dłużej niż o 180 dni, z zastrzeżeniem, iż zmiana ta nie spowoduje przekroczenia wynagrodzenia, o którym mowa w paragrafie 10 ust. 1 Umowy; 9.13 zmian w umowie o dofinansowanie projektu i PFRON+. Zmiany te mogą dotyczyć w szczególności, zmiany terminów wskazanych w Umowie. 10. W przypadku zaistnienia którejkolwiek przesłanki, o której mowa w ust. 9 powyżej, Strony dokonując zmiany Umowy mogą dokonać także zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy na podstawie Umowy. 11. Strony postanawiają, że w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, wynagrodzenie przewidziane niniejszą Umową ulegnie zmianie odpowiedniej do zmiany wysokości podatku od towarów i usług (ulegnie korekcie o wysokość zmiany podatku VAT), przy czym powyższa zmiana będzie miała zastosowanie wyłącznie w odniesieniu do części wynagrodzenia objętego fakturami wystawionymi po dacie wejścia w życie zmiany przepisów prawa wprowadzających nowe stawki podatku od towarów i usług. 12. Niezależnie od powyższego, Zamawiający dopuszcza odpowiednią waloryzację wynagrodzenia należnego Wykonawcy, gdy w okresie obowiązywania Umowy nastąpi zmiana: 12.1. wysokości minimalnego wynagrodzenia za prace albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę; 12.2. zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne; 12.3. zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcę. [Przypadki niestanowiące zmiany Umowy] 13. Zmiany Umowy nie stanowi w szczególności: zmiana nazw lub określeń Stron, siedziby Stron, jak również osób odpowiedzialnych za realizację przedmiotu Umowy ze strony Wykonawcy oraz Zamawiającego, zmiana numeru rachunku bankowego, zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, a także inne zmiany wyraźnie oznaczone w Umowie, w tym w jej załącznikach, jako niewymagające zmiany Umowy w drodze aneksu.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 02.02.2021, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
1. Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych. 2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 4. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 5. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy Pzp. 6. Zamawiający nie przewiduje udzielenie zaliczek. Zamawiający przewiduje płatności częściowe zgodnie z postanowieniami IPU. 7. Zamówienie finansowane w ramach projektu pn. „Uniwersalna platforma do projektowania i realizacji programów wsparcia ON wraz ze zintegrowanym modułem analitycznym -System iPFRON+”, którego źródło finansowania stanowią środki Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego). 8. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 18a pkt 4 ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2016 r., poz. 1020 z późn. zm.), oprócz formy pisemnej dopuszczona zostaje możliwość złożenia oferty i oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ustawy w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym za pośrednictwem Platformy pod adresem: https://pfron.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet (dalej jako „Platforma” lub „Platforma Zakupowa”). Wymagania i sposób złożenia oferty, dokumentów i oświadczeń określone są w Rozdziale VIII, XII, XIII SIWZ oraz w „Instrukcji dla Wykonawców składających ofertę wraz z załącznikami w formie elektronicznej” stanowiącej Załącznik nr 8 do SIWZ, która określa w szczególności wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych i informacji przekazywanych przy użyciu środków komunikacji elektronicznej oraz zawiera instrukcję obsługi Platformy Zakupowej PFRON na portalu OnePlace. 9. Zamawiający informuje, iż będzie przetwarzał dane osobowe uzyskane w trakcie postępowania, a w szczególności: dane osobowe ujawnione w ofertach, dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty oraz dane osobowe ujawnione w dokumentach i oświadczeniach składanych w odpowiedzi na wezwanie na podstawie art. 26 ustawy. Przetwarzanie danych osobowych przez Zamawiającego jest niezbędne dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Zamawiającego i wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. W związku z tym, Wykonawca przystępując do postępowania jest obowiązany do wyrażenia zgody na przetwarzanie informacji zawierających dane osobowe oraz do poinformowania i uzyskania zgody każdej osoby, której dane osobowe będą podane w ofercie, oświadczeniach i dokumentach złożonych w postępowaniu. Na tę okoliczność Wykonawca złoży stosowne oświadczenie w „Formularzu Oferty”, stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ. 10. Wykonawca zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania Umowy zwanego dalej zabezpieczeniem najpóźniej przed wyznaczonym przez Zamawiającego terminem podpisania Umowy w wysokości 5% ceny całkowite podanej w ofercie. szczegóły dot. zabezpieczenia zawarte są w Rozdziale X SIWZ i w paragrafie 16 IPU. 11.W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji (innych niż składanie ofert) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem: https://pfron.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet w zakładce „Korespondencja”, udostępnionej przez Platformę lub za pomocą poczty elektronicznej, email: zamowienia.ipfronplus@pfron.org.pl, z zastrzeżenie, że składanie ofert następuje zgodnie z postanowieniami Rozdziału XII SIWZ. 12. Zamawiający nie wymaga złożenia wadium. 13. Zamawiający działając na podstawie art. 93 ust. 1a pkt 1 ustawy Pzp może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH